Into the Wild

Into the Wild Köp filmen på CDON
3,9

Handling: Into The Wild berättar om en ung man, Christopher McCandless, som efter college kände en obeskrivlig längtan ut i naturen. Den vanliga reaktionen på sådana känslor är att skaffa ett hus på landet, men för McCandles var det lite för mesigt. Han flyttade ut i vildmarken i Alaska.

Baserad på en verklig händelse.

Regissör: Sean Penn
Originaltitel: Into the Wild
Ingår i tema: Baserad på verklig händelse

IMDb Top250

Emile Hirsch
Vince Vaughn
Catherine Keener
Marcia Gay Harden
Zach Galifianakis
Thure Lindhardt
Kristen Stewart

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Nikoel

En helt underbar film som faktiskt får en att tänka på en massa saker här i livet. Jag tror det är många som vill göra samma sak som huvudpersonen i Into The Wild gör, d.v.s. att bara åka runt i världen utan en destination samt att leva i naturen helt ensam ett tag. En av väldigt få filmer som verkligen berör på djupet och skakar om hela grunden för vad en film kan vara. En modern klassiker!

En film jag länge velat se! Into the Wild är på flera sätt en rätt så fascinarande film med en utmärkt Emile Hirsch i huvudrollen. Hal Hoolbrook är också minnesvärd i rollen som ensam gammal man som öppnar sitt hjärta för Hirsh . Jag gillar även "människan mot naturen" ingridiensen. Dock så hade filmen några långörer och den var även lite för utdragen.

Hursomhelst är Into the Wild en bra film, men blev tyvärr ingen favorit hos mig. En stark trea i betyg!

Det här är en oerhört vacker film av Sean Penn som baserar sig på den verklige personen Chris McCandless som bröt sig loss från samhället för att ge sig ut i vildmarken. Mycket gripande historia som dock fastnar i vissa förhållandevis onödiga moment vilket stundom gör den segdragen. Annars är fotot magnifikt med väl komponerad musik och det är ett inspirerande levnadsöde vi får följa. En mycket stark trea blir betyget efter den första titten, men det kan bli höjning framöver.

Lite överskattad ganska händelsefattig film, något eller några vackra episoder, men i sin helhet en besvikelse. Stark 2:a.

Ajice

Huvudpersonen, Christopher är atlet och toppstudent men han vill ut på äventyr, ut i naturen, lååångt bort från civilisationen. Den bygger på verkliga händelser, om en verklig person.
Det är vår vilda längtan att komma tillbaka till naturen som gör att de flesta av oss kan ryckas med så brutalt av den här filmen.

Världens bästa soundtrack! Jag ryser ända in i märgen...

Antonlikemovies

Jag är helt tagen av den här filmen!
Fantastisk helt enkelt.
Emile Hirsch hade jag knappt hört talas om innan men nu har han en plats i mitt hjärta för jag har aldrig sett någon göra en sådan bra rolltolkning någonsin!
Naturen, manuset, skådisarna, allt var bra.
Solklar 5a

Nikoel

Riktigt bra rulle samt stundtals ganska gripande.
Välutvecklade dialoger och spelet, storyn sitter klockrent.

Effekterna samt fotot sitter tveklöst dem med.

Klar trea, sevärd rulle!

detta va en film som va bra och okej.dels kan det nog vara för ja visste hur filmen skulle vara och som mateken skriver att det kan vara osammhängade på sina ställen men visst det va en fin film

medel fyra

Sid

Detta är en grymt bra film och Emile Hirsch gör en mycket bra tolkning av Chris McCandless. Att denna historia är sann gör filmen extra intressant. Jag tycker att filmen var jättebra rakt igenom. Rekommenderas starkt till alla!

Biopremiär: 2008-03-14