Lockbetet

Lockbetet Köp filmen på CDON

Handling: En seriemördare härjar bland New Yorks homosexuella. En ung polis får i uppdrag att utge sig för att vara homosexuell för att fånga honom. Men den utsatta situationen kommer att förändra honom för alltid...

År: 1980

Joe Spinell
Don Scardino
James Remar
Powers Boothe

Bra thriller. Spänningen finns närvarande och skådespeleriet är helt ok. Bitvis är den ganska snaskig med mycket naken- och sexscener, men engagemanget går inte förlorat för det.

Robespierre

En bra trea.

Jag förstår att filmen hade ett syfte. Visa upp det konservativa amerika på 80talet och även polisbrutaliteten mot homosexuella.

Den som kallar detta för en homofientlig film borde kanske först tänka efter innan den försöker bedöma.

Jag ser detta som en komisk film som är mer kultrulle än en bra film.

Heltklart sevärd.

En brutal och ganska jobbig film att se på, men som man inte glömmer när man sett den. Fängslande, men tyvärr inte på rätt sätt. Vissa scener visar för mycket när Pacino går på underground barer för homosexuella. Al Pacino behöver inte visa sin bästa prestation här, däremot var flera av birollerna övertygande och bra, däribland några kända ansikten som då var okända. Kunde varit så mycket bättre, synd för Friedkin är annars en bra regissör, tyvärr lite för ojämn.