Jag kan höra havet

Ungdom:

Jag kan höra havet Köp filmen på CDON
Ungdom:

Handling: Efter att hennes föräldrar separerat, följer Tokyo-gymnasisten Rikako Muto något motsträvigt med på att flytta med mamma till den mindre staden Kōchi, på ön Shikoku. Flytten äger rum mitt under pågående skoltermin.

I skolan blir hon bekant med Yutaka Matsuno som presenterar henne för sin bästa vän, Taku Morisaki. Den sydländska, lantliga miljön är dock något helt annat än Tokyo, och Rikako har svårt att finna sig till rätta i sin nya omgivning...

År: 1993
Regissör: Tomomichi Mochizuki
Originaltitel: Umi Ga Kikoeru
Alternativ titel:Ocean Waves (int. titel)
Alternativ titel:I Can Hear the Sea
Ursprungsland: Japan
Ingår i tema: Studio Ghibli

Nobuo Tobita
Toshihiko Seki

Copyright Studio Ghibli

janne lindh

Ingen av de bästa filmerna från Studio Ghibli. Men både trevligt och allvarligt om tonåringar och deras problem.

En 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Läs Janne Lindhs kommentar - sammanfattar väl mina åsikter!
Bra längd, kort och koncis med sina endast 72. Detta ser jag en gång och köper inte in på BD.
Handlingstexten ovan är direkt felaktig och därför vilseledande, vågar jag påstå.

janne lindh

En stundtals trist film av Studio Ghibli som inte handlar om något intressant alls. Som vanligt är musik och foto klockrent, det lyfter filmen ordentligt. Men det tog lång tid för mig att se filmen, för att den var så himla trist. Det blir en svag tvåa till Ocean Waves.

Filmen är animerad