Metro

Metro Köp filmen på CDON

Handling: Scott Roper jobbar som förhandlare vid gisslandrama. Hans liv tar en vändning när han tvingas lära upp en ny, ung och skjutglad kollega. Samtidigt får han ett nytt uppdrag, där en psykopat håller flera personer som gisslan. Snart utvecklas gisslandramat till en mardröm för Roper.

År: 1997
James Carpenter
Art Evans
Kim Miyori

Copyright Touchstone Pictures

Rätt hyfsad actionfilm. Följer naturligtvis mallen, men den är bra ändå.

antoniuz

stabil 3'a

crack_of_dawn

Detta är en bra film om man är ute efter action.

Tyvärr hade jag förväntningar om att det skulle likna "Snuten i Hollywood", då Eddie Murphy var med; Ni vet snabbkäftat, roligt och mycket humor samtidigt, men denna film var lite annorlunda. Inte alls lika mycket humor i "Eddie Murphy-anda", utan mer "vanlig" action.

Har du inte dessa förväntningar på humor, så tror jag du kommer att uppskatta Metro;)

Bilbo_one

Spännande så att man kan dö. Mer behöver inte sägas. Klar 4:a

kaj08

Småseg och förutsägbar actionfilm. Konceptet känns igen, polisman (Murphy) är på rutinuppdrag och kollegan blir dödad. Murphy möter sedan på skurken i en annan situation och jakten börjar. Vid sidan om det hela har även Murphy lite trassel i sitt kärleksliv. Handligen griper aldrig tag i en och flera av actionscenerna känns rätt overkliga. Murphy gör ändå en rätt bra insats i sin roll, även om det är trist att se en gammal 80-tals stjärna som tvingas spela in sådana här filmer med så taskigt manus.

Ganska spännande actionrulle. Angående rollistan så var Murphy helt okej. Michael Wincott var karismatisk som slemmig skurk.

Yasmin

En bra action rulle ;)