Pojkar vill... Killar kan!

Pojkar vill... Killar kan! Köp filmen på CDON

Handling: Det är snart dags för Paulie att gifta sig, hans vänner är alla där för att stötta honom men många problem dyker upp när barndomsvännerna väl träffas. Paulies bror Jimbo har betett sig konstigt den senaste tiden och verkar inte alls vara för bröllopet, T.C kommer tillbaks till stan efter 10 år och hans gamla bästis Mike är fortfarande arg på honom för att han stal ett värdefullt baseball-kort från Mike. Mike har dessutom problem med kärleken och börjar inse att det snart är för sent. Paulie blir själv orolig inför bröllopet pga av allt detta, kommer problemen att lösas i tid?

Regissör: Edward Burns
Matthew Lillard
Shari Albert
Brittany Murphy

Savannah

Hm...tjatig, men inte helt hopplös tack vare en del scener som faktiskt är bra. För mycket tjat om samma sak, dock, och det så omtalade bröllopet hinns inte med mer än i eftertexterna - not good, mr. Burns!

Denna film bjöd på mycket killsnack, nästan lite för mycket.. Fungerar att kolla på en gång, men inte mer.

Sofia92

Ja det här funkar för mig, bra skådespel och en del roliga inslag och bra manus.
Själv hade jag väntat sig att få se mer av själva bröllopet efter att ha sett en en hel film med spekulationer inför ett kommande bröllop, och så får man bara se en snabbvisning av bröllopet i samband med eftertexterna?..
Ibland blir det för tjatigt i filmen, det pratas hela tiden hit och dit om Paulie är redo för allt följande ansvar med barnet som snart ska födas och bröllopet som ska äga rum inom en snar framtid. Lite uttjatat blir det, och ibland blir bråken för långa och påfrestande för intresset. Även i denna filmen hittar man scener med minst 20 svordomar i under loppet av en halvminut. Låter nästan som om de försökt få in så många svordomar som möjligt på kort tid.
En del scener är dock väldigt äkta och trovärdiga.
Edward Burns har gjort ett bra jobb som regissör, Brittany Murphy fyller sin roll fullt ut.

Sånt här tycker jag om. Edward Burns är bra på sånt här om polare, dragningarna mellan dem och hur deras privatliv färgar av sig på vänskapen. Nåja, nu handlar det om att Burns själv som spelar huvudrollen ska gifta sig och barndomsvännerna återförenas. Bland de ser vi Jay Mohr, Matthew Lillard och John Leguizamo (som är bäst i filmen) och han spelar gay, otroligt nog. Groomsmen är smårolig, men jag inriktade mig mest på Leguizamos lilla gayberättelse som faktiskt övertygar, detta är feel-good rakt igenom och mot slutet mår man riktigt bra. Men så jäkla speciell är den då inte, den skildrar vanliga människor i helt vanliga liv, så det är ingen Skilda världar det här inte.