Rest Stop

Rest Stop Köp filmen på CDON
2,2

Handling: Nicole och hennes pojkvän Jess drar iväg på en roadtrip som ska föra dem till Los Angeles, men de kommer inte långt då en galning i en bil trakasserar dem och skräms. De stannar vid en viloplats som från början ter sig vara ett trevligt ställe att vila på. Men inne på toaletten hittar Nicole klotter med texter som "Han är galen" och ett registreringsnummer till exempel. Jess försvinner spårlöst och Nicole blir kvar där ensam med bilen, som hon inte bara kan ta och åka iväg med, för hon måste hitta Jess först. Den gula pickupen fortsätter skrämma slag på Nicole då den återvänder gång på gång. Det är först när Nicole får syn på registreringsnumret som hon blir väldigt, väldigt rädd...

Regissör: John Shiban
Originaltitel: Rest Stop
Längd: 01:20, 01:25 (Unrated Version)
Jaimie Alexander
Joey Mendicino
Nick Orefice
Deanna Russo
Joseph Lawrence

Sallee

Rest stop påminner om många andra liknande filmer inom samma genre. Jag gillar handlingen men anser att filmen kunde gjorts lite bättre. Kanske bytt ut huvudrolls tjejen som jag tyckte gjorde en riktig usel roll. Däremot får jag väl erkänna att den till viss del var lite spännande men i bland väldigt skrattretande. Jag menar man stannar inte kvar på ett sådant ställe, utan man försöker ta sig där i från i stället.
Nja, ingen höjdare till film, men klart godkänd.

Mitt betyg hamnar på -2

Alldeles för förutsebar och huvudpersonens karaktär
i filmen hade verkligen en skruv lös,
vilket jag störde mig på.
Inte så märkvärdigt spel och effekter samt foto.Etta, inte mer.

ronnbackmeister

En skräckfilm som började ganska dålig och ej sevärt. Men underfilmens gång blev det bara bättre och bättre, slutet känndes coolt.
Ljudet var bra så också effekterna
Skådespeleriet var helt okey det med.
Rest stop får en stadig två.

Håller med lepre, varför drog hon inte därifrån och t.ex följa vägen hem. Det störde mig ganska mycket.

Dan banan

Hopplöst koncept som inte ser så speciellt bra ut på långa vägar, men på något sätt får man ihop det ändå. Efter att ha tagit mig en titt på framsidan och läst några rader av handlingen på baksidan av DVD-fodralet så kan jag med säkerhet se framför mig vilken handlings-grupp den här skräckisen tillhör. Det stinker blodigt våld, inavel, och plattser mitt ute i ingenstans.

Upplägget är som sagt inget vidare och själva handlingen faller jag inte för så lätt, men bråkskilliga stunder så blir jag åtminstone väldigt rädd. Skådespelereit ligger på amatörnivå men det får man väll leva med antar jag. För med ett fint ljud på hågtalarna så kan jag garantera att du får ett flertal "soffhopp" och någon cm kortare naglar. Effekterna fungerar dom med.

Betyget är lite vågigt men jag tilldelar Rest stop en stadig trea. Ett stereotypt , intet kreativt manus. men grunderna finns där. Bland det bättre åt skräckhållet i dessa dar men inget jag rekomenderar trotts detta..

Noisome

Det är svårt att sätta betyg på den här filmen, men den måste ändå räknas som hyfsat bra eftersom jag fick ont i magen efter att ha sett den. Man vill väl bli skrämd av skräckfilmer, eller? Bra story, inte för mycket äckliga detaljer och några scener som överraskade och skrämde en rejält. Jag ger dock inte så mycket för skådisarna, tjejen i huvudrollen verkade mest korkad när hon sprang omkring och fattade allting typ 2 år senare. Psykopaten kändes "trovärdig", till skillnad från många liknande filmer. Se filmen om du gillar rå skräck och sjuka människor.

Jag har sett många kassa skräckfilmer den senaste tiden och Rest Stop är en av de som faktiskt lyckas delvis. Den påminner lite om Wolf Creek, och det som också gjorde den värdelös var just skräcken, rysare, vad är det för något liksom. Smått obehagligt med mördaren som var ett riktigt psykfall, men jag blev aldrig rädd, inte ens äcklad. Rest Stop kör alltså på samma koncept, en psykopat som utsätter ett par för total skräck genom att helt enkelt skrämma livet ur dem. Men jag blir ju inte rädd, hallå?

Den här liraren åker omkring vid en rastplats och skrämmer en tjej som, och jag vet inte varför, väljer att stanna kvar där, fast "en mördare är efter henne och han har antagligen dödat hennes pojkvän". Jag lackade sönder och skrek diverse fula ord åt tjejen som väljer att stanna kvar på en plats där hon säkerligen kommer gå sin död till mötse, och hon vägrar dra. Jag kände alltså ingen sympati för människorna i filmen (som i Hostel) så jag hejade istället på psykopaten. Det bjuds dock på ett bar köttbitar i den här soppan och de är minst sagt vidriga. Men det räcker inte för att rädda Rest Stop från en etta.

Rest Stop: Don't Look Back (2008)