Nanny Diaries, The

Handling: En college student (Johansson) ska arbeta som barnflicka åt en rik familj i New York. När hon väl är där måste hon hantera sina studier, en ny romans och den bortskämda ungen som hon ska ta hand om.

Regissör: Shari Springer Berman Robert Pulcini
Chris Evans
Donna Murphy
Alicia Keys
Nicholas Art

Nog för att jag hade sett fram emot den här filmen, men ingenting hade kunnat förbereda mig på den extremt gripande och upprörande resan som låg framför mig. The Nanny Diaries bygger vidare på mina erfarenheter som barnvakt, i början på ett humoristiskt, och i slutet på ett smärtsamt och vackert, sätt. Jag vet inte hur många gånger jag har velat tala allvar med en förälder som tillbringar mer tid på jobbet än tillsammans med sina barn. Jag vet att barn inte bryr sig om vad dess föräldrar arbetar med eller hur mycket de tjänar. Känslorna flödade och tårarna rann i scenen då Annie uttrycker precis detta: "Grayer loves you. All right? He doesn't care what you're wearing, or what you buy him, or the school he gets into, he just ... he just wants you there. That's it. And ... time's running out, he won't love you unconditionally that much longer, so ... for your own good, don't miss out on getting to know him. He is truly an amazing, amazing little person."
Skräddarsytt drama för mig där jag känner igen så mycket av vad som pågår. Historien gick raka vägen in i hjärtat och berörde mig starkt. Dessutom fint skådespel av Scarlett Johansson, Laura Linney, Paul Giamatti och Chris Evans. Nog för att vissa karaktärer är smått stereotypa, och händelseutvecklingen känns ibland lite forcerad, men detta är onekligen bra. Tänkvärt, rörande, provocerande och ett måste för alla som har minsta hum om barnpsykologi. Stark trea.
"Already, one had to wonder. What kind of culture would turn a father's business card into a security blanket?"

lindajjj

Klart över förväntan! Bra skådespelare.

Det här är en komedi med en förutsägbar historia som det känns som att man sett hundra gånger förut. Faktiskt förvånande att se Scarlett Johansson i den här filmen eftersom hon brukar ha känsla för att välja bra manus. Filmen vill visa att det inte är materiella ting som gör oss lyckliga, utan att det finns andra värden i livet som är viktigare. Inget fel med det i sig, men det görs alldeles för sockersött. Den lille killen är dock charmig och lyckas faktiskt röra vid känslonerven. Godkänt, inte mer.

Baijna

En bra och riktigt gullig film!
Klart sevärd :)

Oj,äger jag bara...hadde inte förväntata mig att den här filmen skulle va så pass bra som den va. Den väldigt gripande. Får en 4:a

IWantItThatWay

Gullig film som var väldigt bra! En stark 4:a!

Savannah

Mja...jag vet faktiskt inte. Giamatti känns otroligt felcastad, Johansson verkar mer än uttråkad och det doftar standardförmulär 1 A över rubbet. Det känns verkligen som en FILM hela tiden, vilket skapar en onödig distans till berättelsen. Ska vi kanske testa humor nästa gång, filmskapare?

En film som jag blev positivt överraskad över. Hade väntat mig en hyfsat rolig komedi, som "fungerar att kolla på", men det här var så mycket mer. Var en riktigt gripande film som jag kände igen mig i trots att jag aldrig jobbat som barnflicka, däremot har jag jobbat som personlig assistent och kände igen mig utifrån det perspektivet, och det var i sin tur inget jobb jag trivdes med. Var nära till tårarna i slutet.. Rekommenderas!