Reeker

Reeker Köp filmen på CDON
1,7

Handling: Ett gäng obekanta studenter åker på en gemensam resa ut i öknen för att gå på en ravefest kallad "Area 52", men de kommer inte långt då bensinen tar slut och omvärlden plötsligt verkar försvinna helt. De får ingen kontakt med någon genom telefon och fiket de stannar på verkar också helt öde. Underliga händelser påverkar ungdomarna och de få människor som fortfarande "existerar". Vad kan det vara som påverkar störningarna och radiobruset i telefonerna, och vad är det för underlig gas som helt plötsligt dyker upp vid vissa tillfälle? De som fortfarande lever måste i alla fall börja inse att de måste ta sig därifrån för att kunna överleva.

Regissör: Dave Payne
Michael Ironside
Eric Mabius
Marcia Strassman

En glädjande överraskning!

Om man bortser från den usla inledningen (var orolig för att jag skulle få se en ny Bloody Bill) blir filmen bara bättre och bättre ju längre den fortgår. Dåligt skådespeleri och korkade beteenden finns, men ingen är usel skådis och ingen beter sig mer korkat än vad man är van vid.

Som den slashervetare jag är, så är det här över medel och i mina ögon även skickligt gjort. Slutet höjer filmen bara ännu mer. Stundtals är det t o m rätt obehagligt. Stark trea!

En fruktansvärt värdelös "skräckfilm", jag skrattade så förbannat mycket åt den här filmen. Det är en typisk high-shool-människor-som-blir-slaktade-på-det-konstigaste-viset. Det är mest korkat, väldigt ful och väldigt inte-läskigt. Det blev tvärtom roligare att skratta åt filmen. Det blev till och med så dåligt mot slutet (när man får se antagonisten) att det istället blev kul, ett litet plus i alla fall. Annars var det bortkastat med tid.

KarinLovisa

helt okej!

Kunde vart bättre.. jag fattade den inte! men egentligen så va de en bra handling men lite jobbig för att de va svårt att hänga med

En okej rulle för en kväll, men nära på att bli underkänd av mig. Dåligt skådespeleri, men resten dög åtminstone för att man inte skulle bli allt för uttråkad.

Dan banan

Jag ska göra en mild recension.
Reeker har mycket eftertaget andra filmer - vilket idag inte är så ovanligt, men desvärre mycket tråkigt.
Vi pratar om road-tripp temat igen.

Filmen äger ett minst sagt annorlunda foto och ett ojämt tempo.
Effekterna känns ibland lite för uttänjda dom med.
Det ligger något smart i bakrunden, men det är tyvär obekvämt att försöka hänga med i regissörens tankar.
Som sagt, det finns lite smak bakom kameran men den måste breddas rejält för att få med publiken.
Jag är inte riktigt på G när det gäller scenariots tanke.

En svag tvåa.
Det finns betydligt värre exemplar av "dagens" så jag kastrerar inte Reeker helt.

En glädjande överraskning!

korp72

Kunde blivit bra, men slarvades bort med urusla skådisar och tafflig regi. Repliker som får en vuxen man att skämmas.

No Man's Land: The Rise of Reeker (2008)