Surf's Up

Surf's Up Köp filmen på CDON

Handling: Cody Maverick är en lovande pingvin som efter hårt arbete är på väg in i surfingens toppskikt. Inspirerad av sin hjälte, en legendarisk vågryttare kallad Big Z, lämnar Cody sin familj i Huttersund och reser till den exotiska ön Pen Gu för att delta i den stora surftävlingen Big Z Memorial Surf Contest. Med sig på resan har han ett kamerateam som dokumenterar hans färd.

Cody tror att han kommer att få den beundran och respekt som han längtar efter om han vinner tävlingen, men när han plötsligt möter en gammal medfaren surfveteran börjar Cody hitta sin egen väg vilket gör att han upptäcker att en vinnare inte alltid är den som kommer först.

Regissör: Ash Brannon Chris Buck
Michael McKean
James Woods
Shia LaBeouf

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Stundvis riktigt rolig film med ett underbart soundtrack. Animeringen är inte mer än hyfsad, men jag tycker dock att man har tänkt till lite extra vad gäller avrundningen. Jag tycker mycket om samspelet mellan Cody och hans tränare - deras gemensamma scener är ofta hysteriskt roliga. Att ha kameramännen med överallt är också rätt kul, men blir i längden smått påfrestande då det innebär vissa avsteg från den egentliga handlingen. Mycket stark tvåa och ett trevligt tidsfördriv.
"Do you have any other talents?"
"Heh, you mean like, singin' and dancin'? Naw, man, I just surf."

Mycket bättre och snyggare än vad jag trodde den skulle vara. Kul med en dokumentär liknande animerad film.

en rätt charmig film lite förutsägbar och lite tråkigt att filmen är uppbyggd på typ intervjuer osv.

madeleine_g

Kan dessvärre inte ge den här filmen mer än en 2:a. Visst den var helt okej men ja hade faktiskt väntat mig någonting som var bättre. Ibland så var den så seg så jag höll på och somna till den. det fanns inte heller någon som helst figur som man kände var ens favorit, vilket det bruka finnas i denna typen av filmer.

Halloween_4

Jag tyckte den här var väldigt bra. Bra animerat ckså. Men det känns som man har sett samma typ av handling förr. Iallafall, den var jättebra.

Till en början gillade jag inte alls filmen. Att det skulle va som en dokumentär va oväntat och kändes konstigt och inte alls kul. Men så småningom tänkte man inte så mycket på det, och den va rolig. En trea ska den gott ha i allafall.

"Do you have any other talents?"
"Heh, you mean like, singin' and dancin'? Naw, man, I just surf."

Cammie

Disney gör en film om en pingvin som kan dansa, då gör Dreamworks en film om en pingvin som kan surfa. Jaja...
Filmen är väl som en vanlig amerikansk animerad film; innehåller alla ingredienser. Sen bjuder den inte på något speciellt nytt, så den får en liten tvåa.

Biopremiär: 2007-11-16
Filmen är animerad

Surf's Up 2: Galen i vågor (2016)