Den som viskar

Den som viskar Köp filmen på CDON
3,6

Handling: Den alkoholiserade lärarinnan Anna vaknar en morgon i sitt hus med en mördad 16-årig pojke liggande på sovrumsgolvet. Hon har inget minne av hur pojken hamnat där men fängslas för mordet. Hennes bror Tommy vägrar tro att hon är skyldig och börjar på egen hand rota i fallet. Snart börjar en ondskefull brottshärva nystas upp där en hemlig krets av pedofiler verkar ligga bakom mordet.

Regissör: Maria von Heland
Originaltitel: Den som viskar
Pernilla August
Anders Ekborg
Lia Boysen
Dag Malmberg
Lena Nyman

En mycket spännande och intressant film med underbara skådespelarinsatser! Man ville aldrig att den skulle ta slut. Rekommenderas starkt!

en riktigt spännande föreställning, bra skådespel och ordentligt läskig på sina ställen. väl värd att se!

Khori

En film med många duktiga och etablerade skådespelare. Väldigt rörig då många karaktärer slogs om att få vara med i handlingen. Jag hade hellre sett att de utveckade ett par historier mer och koncentrerade sig på dem istället för att ha så många uppe hela tiden. Tex skilsmässan, alkoholmissbruket, pedofilhärvan (vilken filmen borde lagt mer vikt på) osv. Lite för mycket på samma gång men ändå en spännande och sevärd historia.

filmFrossa

Jag tvekade mycket till att vilja se filmen, då handlingen är oerhört skrämmande. Manuset lyckades ändå med balansgången mellan att visa att pedofiler är värda vår värsta avsky, samtidigt som dom tragiskt nog kan vara svåra att skilja från andra samhällsmedborgare. En fantastisk insats från flertalet skådisar. Värda särskilt omnämnande är absolut Pernilla August, som spelade Anna, och verkligen är en enorm begåvning samt hennes kvinnliga medfånge och dennes dotter. Bland barnen märks speciellt Ludwig Palmell som spelade den svåra rollen som Erik med stor förtjänst och inlevelse. Jag satt som på nålar och tycker att filmen precis når upp till en femma.

Mattias15

En film med höga skådespelarprestationer. Manuset och handlingen är också bra, oväntat och spännande hela vägen. Men den här filmen gör mig allmänt deprimerad, främst pågrund av några idioter och dumma människor i filmen. Filmen är också väldigt mörk, det bidrar också till den den stämningen.
Ibland kan det också bli lite rörigt, men oftast är det bra. Eftersom vi förvirras och inte vet var vi är och vart det ska sluta. Allt blir mer spännande då helt enkelt. En Stark trea.