Vem är du?

Ungdom:

Vem är du? Köp filmen på CDON
Ungdom:

Handling: Kim, Kalle och Johan har bjudit in sina vänner Lisa, Åsa och Stina till den stora förfallna lägenheten i spritfabriken för att spela "Anden i glaset". Grabbarna har planerat att skrämma tjejerna med en historia om vaktmästaren som brutalt mördade sin fru ett par år tidigare. Det finns dock ett problem, vaktmästaren ser fortfarande till fabriken och när spelet startar går någonting fel. Någon frågar den förbjudna frågan. Frågan som ingen får ställa. Frågan som släpper ondskan fri. "Vem är du?".

Regissör: Jonas Skelterwijk
Originaltitel: Vem är du?
Estelle Lönnberg
Anna Rydberg
Nils Olsson
Nour El-Refai
Staffan Andersson
Ola Roxendal

Sällan har jag sett en film som misslyckas så grundligt med att leverera inom samtliga bedömningsområden. Skådespelare, effekter, handling, klimax, avrundning ... Skådespelarna är så dåliga att jag får lust att gråta. Lägger man till en korkad dialog och ett oförklarligt slut får Vem är du? en solklar etta.

nilso

En solklar femma.
Så kul som vi hade under inspelningen trots kyla och andra motgångar.
Vilken inspiratör han är den där Skelterwijk.

Psykologisk skånsk budgetskräckis. Se den!

Två recensioner: