Nina Frisk

Nina Frisk Köp filmen på CDON
2,2

Handling: Nina Frisk är flygvärdinna. Hon älskar att flyga. Ninas mor Jill älskar Irish coffee och Krister. Krister älskar att jävlas, helst med Ninas bror Linus. Linus älskar Marika. Marika älskar sitt jobb.

Nina trivs bäst i det blå, men så möter hon Marcus. Marcus och hans son William. Ett familjepaket fyllt med en stor sorg. Så startar den trettiofemåriga Nina sin första riktiga inre resa.

Regissör: Maria Blom
Gunilla Nyroos
Urban Eldh
Mia Poppe

Copyright Sonet Film AB

På gränsen till intetsägande film men handlingen har en viss poäng, betyg någonstans mellan 2 och 3, fastnar för en Svag 3:a

IWantItThatWay

Den här filmen hade inte någon bra handling, jag fattar inte vart den vill komma. Dessutom var ljudkvaliten väldigt dålig, musiken kunde låta jättehögt medan jag knappt hörde vad skådespelarna sa ibland. Ett plus får den för att skådespelarna är bra, charmiga och roliga.

en godkänd film, men inget mer. Rolig på vissa ställen och morsan Jill var ju en person i sin egen kategori. Men annars inget mer.

crack_of_dawn

Nej. Detta var tyvärr ingenting jag rekomenderar...
-Och vad var det för slut egentligen? Blev lite förundrad över att den bara helt plötsligt var över..."jaha. där började eftertexterna rulla..."

Kan tilläggas att jag också genast blev helnipprig på mamman och hade ställt rätt "psykologiska diagnos" på henne redan andra scenen i stort sett. (Sorgligt hur en människas inre problem kan skada så många andras liv...)

Var väl ingen höjdare direkt. Var väl uthärdlig, men det mesta kunde ha gjorts mycket bättre.

Audrey T

Filmen är inte så glättig som man kan luras att tro utan har en djupare sida, framför allt är det intressant att se hur det hurtiga leendet långsamt spricker hos Nina. Historien om mamman och hennes alkoholiserade sambo som ständigt går över gränsen är också intressant. Tyvärr slutar filmen väldigt abrupt och budskapet (om det finns något) går inte fram.

Hadde förväntata mig mycket mer av den här filmen. Den va bra...MEN slutet känndes så trist. Får en svag 3:a

Biopremiär: 2007-03-09