Tenacious D - Världens bästa rockband

Musik:

Tenacious D - Världens bästa rockband  Köp filmen på CDON
Musik:

Handling: Det här är berättelsen om Jack Black och Kyle Gass som tillsammans bildar Tenacious D. Med syfte att bli världens bästa rockband genom tiderna beger dom sig ut i världen för att kunna stjäla svaret till sina drömmar; en magisk gitarr som finns i ett Rock-n-Roll museum ca 50 mil därifrån.

Regissör: Liam Lynch
Kirk Ward
Amy Poehler
David Grohl

Copyright AB Svensk Filmindustri

Tenacious D: The Pick of Destiny är en rolig film, det är en förutsägbar film och den tenderar att bli larvig vid varje skojeri. Det är alltså helt typiskt för en Jack Black film. The Pick of Destiny är turligt nog väldigt rolig vid många tillfällen, så det ger filmen ett jäkla lyft. Det är mycket skämtande om droger, sex och hårdrock, givetvis. Musiken är rätt skön och birollerna är roliga. Tim Robbins spelar en sliskig lodare och Dave Grohl dyker upp senare i filmen som självaste Djävulen. Mycket flabb, ibland mest småflin och ibland tröttnar man rejält på den omogna humorn.

En stor fördel med filmen var att man hade tycke för bandet Tenacious D annars hade det lätt kunnat bli ointressant och långtråkigt. Rent av som film är det ju absolut inte bra, men som sagt gillar jag bandet så den får bli godkänd. Somliga stunder var även extremt komiskt lyckade.

DuskBringer

En överlag underhållande och rolig film. Jag är kanske inget större fan av musikgenren, men jag gillade verkligen deras cover på Beethoven. En film som man blir glad av att se men som kanske inte direkt tillhör något av det bästa Hollywod spottat upp. Svag trea.

En rätt fyndig och extremt underhållande historia i denna film!
Personkemin på duon är nästan så bra att man skulle kunna tro att födelsemärkena är den äkta varan.
Musiken är helt underbar, och valintegrerat med allt annat i filmen.
Jack som liten var välcastad och påminde en del om originalet, det var kul att se.
Filmens budskap vågar jag mig inte på men det kändes kanske inte helt korrekt med tanke på vad huvudkaraktärerna egentligen åstadkom.
Den låga humorn gick sällan under min acceptansnivå, så det blev många flin och en hel del garv.

Relativt ointressant och långtråkigt i mina ögon, svag tvåa.

Crocodile

Skit rolig film med enormt bra skådespelare.

Andreasanka

Det här är en rolig och bra film på alla sätt, Jack Black är alltid lika rolig. så om ni gillar jack black så tycker jag att ni ska se den här filmen.

Sallee

En godkänd komedi som bjöd på underhållning, dock väldigt förutsägbar. Jack black gör bra i från sig. En väldigt fjantig men bra film med andra ord.

betyget hamnar på en stabil 3:a

Venschla

Helt fucking crazy! Haha och då menar jag CRAZY!

Vad ska jag säga.. jag är torsk för Tenacious D. Dom är verkligen helt underbara och musiken är hur grym som helst. Filmen är en standard, mallad, komedi rakt igenom där man känner igen VÄLDIGT mycket av materialet, men vem fan bryr sig när det är TENACIOUS D?! Hur som helst så är den här filmen enbart för fans som kan se igenom manusets stora brister samt den väldigt omogna och larviga humorn som ofta är rolig, men långt ifran alltid...

Biopremiär: 2007-02-16