Man Push Cart

Man Push Cart Köp filmen på CDON

Handling: Vi får under ett par dagar följa Ahmad, en pakistanier som numera är bosatt i New York, han är en föredetta sångare men är nu i USA en vanlig arbetare, varje natt drar han sin kaffevagn till sitt stånd på Manhattan. Ensamheten och längtan efter sina riktiga hem känns igen även hos de han träffar i staden.

Regissör: Ramin Bahrani
Originaltitel: Man Push Cart
Ahmad Razvi
Leticia Dolera
Charles Daniel Sandoval
Ali Reza

Det här är ett lågmält drama och är verkligen my cup of tea, och ett drama som låter bilderna berätta och håller sig till stillheten måste inte bli trist för det, men det tenderar just Man Push Cart att bli, väldigt ofta och ofta länge. Dialogerna är inte många och de intressanta händelserna är få, men bra som man är, jag förväntade mig inte något speciellt heller, men något speciellt fick jag. Man Push Cart är ett vackert drama som berättar om en mans annorlunda liv på en plats som inte känns som hemma. Jag kände igen mig själv hos Ahmad och han var en högst verklig person i mina ögon. Soundtracket är bra, fast repetivt. Skådespeleriet är magiskt och då är skådisarna också okända. Trist emellanåt, ögongodis och tyvärr utan något slags budskap som man tar till sig. En orubblig trea ger jag till Man Push Cart som helt klart är en vinnare, även om rollen Ahmad inte känner likadant.