Casshern

Casshern Köp filmen på CDON

Handling: Världen är uppdelad i två läger; Asiatiska federala republiken och Europeiska koalitionen och nu pågår det 50-åriga kriget mellan dessa. Vid ett slag vinner Asiatiska federala republiken kontrollen över östra euroasiatiska kontinenten, men slaget resulterar i stor förödelse. Kemiska och biologiska vapen har gett upphov till ett radioaktivt virus. Dr Higashi, vars fru lider av viruset, skapar en ny cellteori - en teori som skulle kunna bygga upp en helt ny och extremt kraftfull mänsklig kropp. Trots att det hygieniska ministeriet inte vill samarbeta fortsätter Dr Higashi sin forskning och får hjälp av några verksamma forskare som utnyttjar cellteorin till sina egna själviska ändamål...

Regissör: Kazuaki Kiriya
Hiroyuki Miyasako
Jun Kaname
Yûsuke Iseya

andor

Alldeles för lång och långsam. Brusig bild där vissa kan tycka att det påminner om manga, själv så tänkte jag tillbaka till tiden då video var nytt. Sömnpiller.

Hook

Serie-tidnings Action lösbaserat på en mans visioner.

En bra story, snygga halvtaskiga effekter, unik skådespeleri av klassisk manga/anime-koreansk stil

Man får Casshern den havlmänsskliga klonen som inte vill leva utan tvingas att leva som en av dom Neo-skapade människor som vill rensa världen från den "vanliga" människan.

Rytmen är bra men den kunde ha varit kortare, introt till själva huvud storyn är alldeles för lång och gör den andra hälften som kunde ha varit en film för sig själv, känns för kort den med och havhuggen.

Jag vill se mer!

kalles

Grymt snygg och sevärd rulle.. Jag satt som klistrad framför tv:n och mös.. Bra och underhållande mörk story också..

Ses den med bioljud och storbild så är det en 4:a, annars en 3:a..

Filmen är både i färg och svartvit