Breed, The

Breed, The Köp filmen på CDON
1,8

Handling: En grupp på fem 20-åringar åker till en öde ö för att semestra över helgen. Bröderna Matt och John är fortfarande ovänner, på grund av något som hände deras far. Nu är de tillbaks på sin barndoms ö, och den är minst sagt förändrad. Den är inte öde längre...

Regissör: Nicholas Mastandrea
Originaltitel: The Breed
Michelle Rodriguez
Eric Lively
Oliver Hudson
Taryn Manning
Hill Harper

Zirgo

En film som inte överraskar från början till slut. Om man har sett några skräck filmer tidigare så kommer man att känna igen sig i alla scener i denna filmen. Och det är inte så dåligt för då kan man minnas vart den scenen fanns i en annan film och se på den filmen istället =). Allvarligt talat, filmen försöker bygga upp en kuslig stämning, den kämpar med ett väldigt svagt manus, och skådespelarna, trots att man känner igen några från andra filmer, övertygar inte för fem öre. Att ge filmen en etta är nästan snällt.

Ännu en korkad b-skräckis som påminner om Cujo, plus valfri kennel. En grupp ungdomar hamnar på en ö för att festa, de blir attackerade av galna hundar och de beter sig annorlunda efter betten. De måste ta sig därifrån, blablabla, ni kan själva lista ut vad som händer. Det är trist, skådespeleriet är klent, storyn korkad och filmen blir inte spännande en enda gång, det enda bra är att den är välgjord, grejen med hundarna och det. Bra tränade antar jag, men vad spelar det för roll för filmen, ingen egentligen, det kunde lika bra vara trickfilmat.

Shadowfax

Den kunde blivit så mycket bättre än vad den blev. En wannabe-skräckis som inte lyckas nå ända upp. Onödig detalj att de som blir bitna får ett förändrat beteende, när de ändå dör en kort stund efteråt. Inget överraskande händer, och jag stör mig en hel del på att hundarna är smartare än människorna i många avseenden. Svag tvåa för att den trots allt höll mig någorlunda underhållen.

Inte vad jag förväntade mig, vart både nöjd och missnöjd.

Det som gjorde mig nöjdare än väntat var att skådespelet inte var så dåligt som jag trott. Fotot samt effekterna var inte heller utav dålig klass.

Jag hade tänkt mig en tvåa, ända tills jag nått slutet på filmen då jag märkte att filmen är alldeles för lik Jurassic Park 3. Bara några små ändringar, samt att dom använder hundar och inte dinosaurier.

Det blir en etta, dock en stark en.

Crocodile

Bra film men jag trodde den skulle bli bättre. Jag rekommenderar The breed för den är rolig att se på plus att den är spännande.

Zirgo