Pump Up the Volume

Ungdom:

Pump Up the Volume Köp filmen på CDON
Ungdom:

Handling: Mark är en blyg skolkille som driver piratradiostation och nattetid framträder som DJ:n Happy Harry Hard-on. Harrys sändningar väcker starka känslor hos unga lyssnare och han blir stor idol, till vuxenvärldens förtret.

År: 1990
Anthony Lucero
Andy Romano
Cheryl Pollak

Copyright New Line Cinema

Fullständigt enastående! Jag vet knappt vad jag ska säga. Fantastiskt inspirerande, stark och upprörande film. Bra skådespel av samtliga, men Christian Slater är strålande. Underbart soundtrack och helt klockren avrundning. Jag vill ha mer, mer, mer!

Den här filmen tilltalar mig otroligt mycket. Till stor del är det förmodligen för att jag är en liberal person - jag fullständigt avskyr politisk klåfingrighet, maktmissbruk och översittarfasoner! Detta är som klippt och skuret för mig. Filmen slår an varje hörn av min själ, hjärtat bultar och adrenalinet pumpar. Filmen får mig att känna mig stark, levande och vacker, och växer för varje gång jag ser den. I love it! Tidernas bästa ungdomsfilm? Helt klart - denna hamnar utan tvekan på min topplista. Missa den inte!
"You're not gonna be one of those who kills themselves and nobody has any idea why they did it, huh? That's why we need a note, pal."

Här faller alla bitar på plats. Hur det nu är möjligt att jag själv inte tipsat om detta mästerverk tidigare är helt otroligt. Filmen är den perfekta ungdomsfilmen och jag känner nu att jag bara MÅSTE se den igen. I mina ögon är den här och Heathers Slaters topp i karriären. Minnet av filmen och känslan jag får är att den är värd nästan en femma. Vi får se om jag har ändrat mig efter jag sett den igen.

Maria007

3+ om man ska vara korekt. Bra skådespelareiv Chritian Slater, han får en att komma in i filmen. Men det finns endå en viss tomhet i filmen.