Min onkel

Min onkel Köp filmen på CDON

Handling: Herr Hulots syster bor med sin familj i ett modernt helautomatiserat hus. Hennes man tycker att den omoderne herr Hulot har dåligt inflytande på deras lille son och skaffar därför herr Hulot ett arbete i sin fabrik.

År: 1958
Lucien Frégis
Betty Schneider
Jean-François Martial
Dominique Marie

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Denna film gör mej glad. Och det är det som slutligen gör att den hamnar på en svag 4 istället för en stark 3. Den hittills bästa Tati-filmen jag sett. Fint foto, härliga miljöer och trevlig musik. Kul kontrast mellan det moderna funkis-huset och den gamla staden.
Visst är Tati skicklig på sitt, men jag kan inte undvika att tycka att det på sina håll blir en del barn-TV.

Knappt godkänd. Fin musik och fina miljöer men sedan är det verkligen inget mer. Långtråkig och betydelselös film. Vad handlar den egentligen om. En onkel. Ja och mer? Att längden sedan är 1 h 50 min gör lidelsen ännu värre.

Tatis stora skicklighet när det kommer till att leka med ljudet och att trolla fram komik ur ingenting går inte att ta miste på (med hjälp av ljudet). Han får det till och med att bli komiskt när en bil skall parkera på en ruta utan att det händer något speciellt med musiken som komisk avlösare. Inte den bästa Tati filmen, men den håller sedvanlig klass och bjuder på en hel del trevligheter.

Okej Tati. Den var lite småputtrig och charmig.
Fast jag delar aldrig ut mer än en trea till någon Tati-film. Jag tycker inte hans humor faller mig in i smaken riktigt. Det blir en svag trea i betyg.

Venschla

Ooo dddet här gillar jag!

Montmartre

Filmen är väldigt bra och det är fina bilder. Kan bli lite tråkig i ytters fall.

bob__

Inte den bästa filmen av tati, men väldigt bra ändå. små fyndiga detaljer och roliga scener.