Beck - Advokaten

Beck - Advokaten Köp filmen på CDON

Handling: 20:e Beckfilmen med Peter Haber som Martin Beck.

En känd stjärnadvokat mördas brutalt i sin lägenhet av en maskerad man. Beck-gruppen finner ett tydligt mordmotiv: advokaten skulle precis avsluta ett mål mot ett multinationellt bolag, som anklagats för att ha förgiftat brunnsvattnet i en liten by...

Regissör: Kjell Sundvall

Neil Bourguiba
Jacqueline Ramel
Per Ragnar

martin88

Denna film placerar sig helt klart på den övre halvan bland de bättre beckfilmerna. Inte riktigt i nivå med "Skarpt läge" men klart bättre än både "Flickan i jordkällaren" och "Gamen". Ganska så många vändningar och Gunvald får i denna filmen lite mer utrymme vilket är positivt!

Det här är ytterligare en Beckfilm som bjuder på godkänd underhållning för en kväll. Man har vid det här laget lärt sig att det aldrig är så enkelt som man tror, men jag gillar avsnitten som har klassisk deckartouch på lösningen av brottet. Den här hör dit och det är bara Beckfilmernas enformighet som hindrar den från att få en trea.

torulf

Bra för att vara en Beck. Eller Beck och Beck föresten. En såpa baserad på karaktärerna från en populär deckarserie är mer nära sanningen. Varför inte utnyttja att vi har en massa bra författare i Sverige och göra filmer på t ex Kjell Erikssons böcker och spara såporna till just TV-serier. I TV-serien Baywatch så klämde de i med en musiksnutt och solnedgång när manus tröt. Här slänger man in en krystad relation eller ett omotiverat gräl med chefen. Och för att tittarna inte ska förstå att det är helt utan tempo så låter man kameramannen springa runt de två turturduvorna när de går omkring i en lekpark. Allt helt utanför deckargåtan. Synd på så bra skådisar att manus är så kasst. Men som sagt bra för att vara en sentida Beck.

Milla86

Hyfsad Beck-film med spänning och oväntad upplösning. Det blir lite som en följetong mellan Gunvald och Becks dotter. Ska bli roligt att se hur det slutar.

Det börjar bli svårt för Gunvald att komma undan med sitt våldsamma beteende nu och med all rätt! Som polis ska man inte uppträda på det sättet.

en bra beck film :) man kan alltid se beck när de inte finns något att göra.

heroin

Spännande och kort sagt en helt vanlig Beckfilm - dock inte en av de bästa.

Helt okej rulle, känns dock som att Beck filmerna börjar bli lite uttjatade.

matilda1

Inte en av de bästa beckfilmerna enligt mig.

torulf

Hanes

En Beck-film som plaserar sig på den övre halvan i den ny Beck-serien. Spännande och bra intrig, men en lite väl förutsägbar avslutning. Persbrandt får också mera utrymme här än i de andra i den nya serien. Mellan trea..