Bron till Terabithia

Bron till Terabithia Köp filmen på CDON

Handling: Jess är utanför i skolan, men när han träffar den nya annorlunda tjejen Leslie som springer snabbare än alla killar i klassen finner han en vän. De skapar tillsammans den magiska världen Terabithia där de kan fly undan den tråkiga vardagen och kämpa mot troll, jättar och andra mytiska väsen.

Regissör: Gabor Csupo
Originaltitel: Bridge to Terabithia
Josh Hutcherson
AnnaSophia Robb
Zooey Deschanel

Copyright Scanbox

Jag kämpade väl för att hålla igen tårarna men ack de gick ej. Mycket härlig och fantastisk film som jag rekommenderar starkt. Den är inte så tillgjord utan den flyter på och låter barnen ha den där vila fantasin kvar och göra något åt den. Alla vuxna borde se den som tappat bort sitt barnasinne och låta fantasin flöda fritt för de är det som gör att vi glömmer den hemska verkligheten...

torulf

Det här är en helt underbar film för ungdomar. Den tar på ett okonstlat sätt upp svåra frågor. Man känner i stämningen att filmen inte kommer att vara så lycklig fram till slutet. Och lycklig är den inte, snarare snyftarnas motsvarighet till feelgood. Personerna är mycket mångdimensionella. Mobbaren är allt från elak till olycklig och osäker. Det är värmen och medkänslan som gör filmen så sorglig. Skådespelet är enormt. Ladda med ett öppet sinne och en näsduk. Och se den.

Mycket sorglig men fin film.

Filmen kanske hade funkat bättre om man hade varit barn när man såg den för nu blev det lite tramsigt och o-engagerande allt som rörde fantasivärlden.

En väldigt bra film om vänskap, mobbning och ett barns fantasi. Gripande, sorglig och fantastisk film.

Steve84

En av få ungdoms filmer med ett så starkt budskap. Blev tagen på sängen över hur stark och bra film det var! Välvärd att se ung som gammal! 4+

uncle_funk

Shit!
Jag har inte bölat till en film på väldigt länge nu.
Grymt bra gemenskap och en fantasifull värld.
Karaktärerna i filmen fanns på väldigt enkla nivåer och barn skådisarna gjorde ett imponerande br jobb.

Dan banan

Skulle jag vart 7 vårar yngre hade det här varit en utsökt film.
Den har allt en ungdomsfilm behöver.
Musik, vackra miljöer och en härlig story.
Visserligen lite bleka dialoger stundtals men det stör inte betyget.
Det jag framförallt vill lyfta fram hos "Bron till Terebithia" är att den känns trovärdig, då ungdomarna använder sin fantasi i handlingen i utbyte mot att det är en orealistisk saga.

Gripande historia.
Kort sagt en bra film för de yngre.

Biopremiär: 2007-09-21