Sökarna 2 - Återkomsten

1,5

Handling: Jocke vill förändra sitt liv och börja plugga efter fängelsestraffet, men istället fritas han från fängelset. Hans bror har skulder till en kriminell jugoslav, Zoran, och Jocke dras in i våldets och kriminaliteten onda spiral igen. Samtidigt träffar han sin gamla kärlek Johanna, som vill ge honom en andra chans, om han lämnar sitt gamla liv. Efter en bankvalvskupp grävs pengarna ner i Albyskogen, men är spårlöst borta morgonen efter...

Regissör: Thorsten Flinck Lena Koppel Liam Norberg
Pia Green
Malou Hansson
Thomas Hedengran
Sofia Helin

så äklig dålig film..vet inte ens vrf jag recenserar skiten

lite rörig tycker jag, och så va det en av karaktererna jag satt och undrade vem det va hela tiden... I mellanåt kändes den dock ändå bättre en 1:an, men njaaa hammnar nog på samma bedömning, alltså en 2:a

En totalt meningslös film som bara var jobbig att kolla på. Hade ingen handling, hade ingenting.. Bara Johanna Sällström var bra. R.I.P.

miox

kan bra inte så bra som ettan

E_T_T_A_N

känns som ett halvdant försök att få dem som gillade ettan att slösa pengar & tid på att see denna ..

dålig story tråkiga skådespelare & alldeles för lång tid mellan denna & 1.an skulle denna filmts visat skulle den ha kommit för ca 12 år sedan nu alldes för långt efter --

Jag är glad att Daniel Fridell inte begick samma misstag igen och fick stå för 2005 års sämsta film, sämsta svenska film speciellt. Skådespeleriet är som vanligt dåligt och har inte förbättrats trots återkommande skådisar. Storyn är sorgligt dålig och ointressant, handlingen och händelserna är skrattretande orealistiska och dåliga. Fotot är stelt och fult och klippningen är horribel. Jag kan inte hitta en enda bra grej i Sökarna 2. Kanske att den bjöd på ett par skratt, men av den hånande typen. Speciellt åt Thorsten Flincks överspelade karaktär, Norbergs skådespeleri som är sämre än förut och Ray Jones tuffa min och hummanden. En etta på alla punkter - fruktansvärt dåligt :S

Wookad

En bra kandidat till de sämsta svenska filmer jag sett. En urusel uppföljare till den på nittiotalet kommande Sökarna, som påverkade mången ungdom. Skådespeleriet från Jons sida är riktigt dåligt och mesigt, ja överhuvud så är dialogerna i denna film som upplästa ur papper. Storyn är också riktigt kass. Hoppas vi slipper en tredje Sökarna. Flinck - du har verkligen misslyckats som regissör.

Sökarna (1993)