Blades of Glory

Sport:

Blades of Glory Köp filmen på CDON
Sport:

Handling: Will Ferrell och Jon Heder spelar två före detta framgångsrika konståkare. Under de olympiska spelen 2002 var de bittra rivaler, men nu ska dom göra comeback - i partävlingarna.

Regissör: Josh Gordon Will Speck
William Fichtner
Craig T. Nelson
Romany Malco
Nick Swardson

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Jag såg den här filmen på Valborg Movie Night på Rigoletto. Då jag inte visste vilka filmer som skulle visas blev jag gruvligt besviken då det visade sig att kvällens sista film var just Blades of Glory. Jag är inget fan av Will Ferrell och hela historien verkade krystad och barnslig. Därför blev jag väldigt glad när jag fick se min älskling William Fichtner dyka upp i rollen som en känslomässigt avtrubbad adoptivfar till Jon Heders karaktär. Tyvärr försvann han ur historien väldigt snabbt. Men när jag väl hade slutat sura över hans avfärd upptäckte jag att filmen hade utvecklats till en väldigt kul och charmig historia som på ett mycket fyndigt sätt anspelade på motviljan till fysisk kontakt gentemellan män - bland annat. Heder är bedårande fånig och Ferrell lyckas vara hysteriskt macho - vilket för mig oundvikligen leder till frågan varför en kille som Chazz Michael Michaels någonsin började konståka.

Här har man slängt in den obligatoriska humorn och romantiken samt gett Ferrell mycket tid att vara så där härligt galen som jag inbillar mig att hans fans uppskattar. Gillar man Ferrell gillar man med största säkerhet den här filmen.

Blades of Glory har inget djup, är så förutsägbar att jag får skavsår i ögonen och i slutscenen måste manusförfattaren ha varit påtänd, men den är trots allt väldigt rolig och har en skön attityd. Koppla bort hjärnan och följ med på en galen åktur så kan jag garantera att du får några goda skratt.
"God, give me the wisedom to know that masturbation is sometimes the most sensible solution."

Speciellt Will Ferrell är skön att skåda, men tillsammans är de ett bra team. Craig T. Nelson som tränaren är också passande. Filmen hade några scener man skrattade åt rejält, men tyvärr blir den för ordinär i det stora hela. Man har sett samma sak förr på andra teman och det blir lite trist i längden. Stark tvåa blir det.

En ordinär komedi som följer de vanliga mallarna med lättköpta skämt. Men det går inte att komma ifrån att man fick sig några rejäla skratt, manliga konståkare är ett tacksamt ämne att skämta om. Kul och se gamle Craig T. Nelson med den frillan. Kul också hur de driver med de hemska kläderna som konståkare alltid bär. 2,5 i betyg.

Haha, sånt här tycker jag är kul. Synd bara att Will Farrell spelar, han är bara lite för överdriven (på ett icke roligt sätt)

Audrey T

Will Ferrell är i sitt esse i denna mysiga komedi om två manliga konståkare som bildar ett par. Handlingen är som upplagd för gayskämt - som tur är tar inte manusförfattarna till den lätta vägen utan gör en film med mycket värme som man kan se många gånger!

Små töntig, löjlig och barnslig men riktigt rolig emellanåt. Skrattade till högt flera gånger. Historian är iofs ganska krystad och löjlig helt enkelt men tyckte själva filmen var bra.

En bra film med bra skådespelare

Cammie

Jon Heder är riktigt duktig, och Will Ferrell är även han helt ok. Dock är filmen stereotypisk och förutsägbar.

nja en okej film det fins andra skrisko filmer som är bättre!

IWantItThatWay

En jätterolig film som man blev glad av. Den skulle få en 4:a om den inte var så förutsägbar och om den hade ett lite mer annorlunda budskap. Dessutom var den ganska kort. Men den hamnar på en jättestark trea eftersom den gav mig många skratt och skådespelarna var jättebra!

Biopremiär: 2007-05-11