Murder at 1600

Murder at 1600 Köp filmen på CDON

Handling: Pennsylvania Avenue 1600 är adressen till Vita Huset, Presidentens hem och platsen för statsmiddagar och världsomfattande beslut. Men tänk om det också är platsen för ett nedtystat mord i ett rum bara några meter från Ovala rummet. Vem gjorde det och varför? Det är vad mordutredare Harlan Regis frågar sig..

År: 1997
Nigel Bennett
Tamara Gorski

wesley e cool i denna film och det e lane med men slutet e dåligt

Antonlikemovies

Rätt så bra thriller med Wesley Snipes.
Han gör en bra skådespelarinsats, Diane Lane gör också en helt ok insats.
Den är ändå sevärd.

En 3+ som film, men en -4 i sin egen genre & som underhållning.

Taglines: This address changes all the rules. / He's a D.C. cop on the outside. She's a Secret Service agent on the inside. Tracking a White House homicide to the First Family's front door.

Detta är en film som jag mindes som sämre efter att ha sett den första gången, men ack så fel jag hade! Denna film är raffinerad, genomtänkt, välspelad (så när som på presidentens, spelad av Cox, spontana icke eftertänksamma akt de sista fem minutrarna) och spännande.
Snipes är suverän i dessa sorts roller. Lane är inte dålig (och mycket snygg som alltid), liksom Benzali eller Alda. Vill även slå ett litet slag för Miller som spelar Snipes kollega - skön biroll.
Det enda som sänker filmens betyg är det något taffliga slutet. Annars hamnar filmen i DVD-samlingen för en billig penning. Detta kan och vill man se om. Action, mystik och intriger i en film med ett smart manus utan förutägbart slut.

Trivia: Wesley Snipes got the role of Regis after 'Bruce Willis (I)' dropped out. / The name of the assassin in the movie is "John Kerry" (the Presidential nominee of the Democratic Party 2004!).

wesley e cool i denna film och det e lane med men slutet e dåligt

En okej film, men inget utöver det vanliga. Inget jag ser igen.

en helt okej thriller, lite ovan att se Snipes i en så "lugn" roll. är lite spännande men inget utöver det vanliga.

Helt okej thriller, med några spännande scener. Snipes och Lane har bra personkemi.
Är det någon som passar i lättköpta thrillers så är det Snipes.

bobby

spännade och allt men man har sett de förr, fast den var bra.