Norbit

Norbit Köp filmen på CDON
2,5

Handling: Den snälle Norbit är förlovad med ett rent monster. När han träffar sina drömmars kvinna försöker han göra allt för att få vara med henne. Det blir dock inte det lättaste...

Regissör: Brian Robbins
Originaltitel: Norbit
Eddie Murphy
Thandie Newton
Eddie Griffin
Terry Crews
Cuba Gooding Jr.
Marlon Wayans

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Skrattade till några gånger men alltså filmen är ju sjukt dålig samt väldigt förutsägbar.

Noisome

Inte en av murphys bättre filmer. För mycket klischeér och trams.

sara-H

Väldigt rolig, men jag hade större förväntningar. En stark 3a får den iallafall

Hur rolig som helst asså! :D:D

En -2 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: Har du någonsin gjort ett riktigt stort misstag?

Detta är en på ett sätt välgjord film (det märks att de haft kul i Hollywood då de gjort den), men på det hela taget INTE, tyvärr. Viljan var god, men manuset framförallt räckte inte till. ELLER Eddie Murphys ibland riktigt roliga repliker. Jämför då med en exakt liknande film idémässigt istället, The Nutty Professor! Den är i jämförelse mycket bättre isf. Norbit är ett misslyckat försök att klämma den sista droppen humor ur en redan lyckad tidigare idé. Vissa scener är, ja, riktigt roliga, men dessa räcker definitivt ej för att lyfta hela filmen. De har helt enkelt litat för mycket på att alla lysande sminkningar ska räcka som humorarsenal, men DET gör de inte, som sagt.
Murphy är lam och bara stundtals rolig. Mest pga manuset. Han är ju den meste skådespelaren (det tom. står hans namn två gånger - bara - på DVD-omslaget, vilket så klart är liiite kul), så jag behöver ej nämna de andras insatser. Newton är, om än något mager, mycket vacker att beskåda.
Nej, detta hamnar inte i DVD-samlingen. Detta behöver jag inte se om, varken av vilja eller kunnande. Det är för segt mellan skratten. Dock kul att ha sett en gång. Roligast är Murphy som kinesen!

Trivia: -

Getosten

Komedi var rätta ordet.

Extremt underhållande, Murohy är asduktig i sina olika roller (3 är det va).

Ett flertal scener med fettot Rasputia fick mig att gråta av skratt, skämtar inte.

Men jag tycker att hon som spelar Kate är lite väl överdriven, därför stannar slutbetyget på en fyra.
Men en stark sådan!

Hyr Norbit, eller köp den, du kommer inte bli besviken.

Halloween_fan

Jag må ha SÄMST HUMOR men "Norbit" är skitrolig!

Biopremiär: 2007-03-09