Shooter

Shooter Köp filmen på CDON

Handling: Bob Lee Swagger ansågs vara en av de bästa krypskyttarna i världen. Hans karriär fick dock ett abrubt slut när under ett uppdrag han orsakat en oskyldig persons död. Han har nu dragit sig tillbaka från civilisationen och lever ensam i en stuga ute i skogen. En dag dyker hans gamla uppdragsgivare upp och ger honom ett uppdrag han inte kan tacka nej till - den före detta yrkesmilitären ska nu förhindra ett mordförsök på USAs president. Genom hans unika erfarenhet och kunskap ska han kartlägga mördarens plan och förhindra den. Men något går fruktansvärt snett och nu är det istället han som är den jagade.

Regissör: Antoine Fuqua
Rhona Mitra
Ned Beatty
Kate Mara
Elias Koteas

Copyright United International Pictures AB (UIP)

En helt okej och fräck film med en sådär lagom överdrivet stel Mark Wahlberg i huvudrollen, men trots det så älskar jag killen, för efter hans insats i The Departed kommer jag blunda för ena ögat ett tag. The Shooter liknar faktiskt många andra actionrullar som produceras från allsmäktige Hollywood. Men denna är ändå bra för det. Den är snygg, sådär lagom trovärdig och den är ruggigt jäkla spännande hela filmen igenom. Den håller på i två timmar och det händer något hela tiden. Dessutom förgyller Kate Mara filmen ytterligare med sitt skådespeleri och vackra utseende.

kaj08

Bra action och en intressant konspirationsidé. Tyvärr håller inte intrigen och manuset är allt för hög klass. Det är alldeles för tillrättalagt och för löjligt för en större filmupplevelse. Det är även tråkigt att de onda typerna ska vara så genomonda och de goda så himla "goda". Precis som man inte skulle kunna lista ut det själv. Känns lite onödigt med att det ska göras så övertydligt.

Ändå bra action, och småspännande i Marks jakt på upprättelse. Det gör att betyget ändå landar på en 3-a.

fantaisha

Jag gillade verkligen den här filmen trots alla de typiska "macho-scenerna" där wahlberg går i slowmotion med explosion i bakgrunden.. Den var faktiskt riktigt underhållande!

iwork4ebay

Älskar alla beck filmer ryggigt bra!!

Helt okej actionrullle men intrigerna kändes krystade och lite väl lägliga och enkla lösningar användes. Inte världens mest genomtänkta manus kanske.

Spännande film värd att lägga ett extra öga på.

Bra och väldigt underhållande action film.

guldis25

haha som vanligt hyr jag film på söndagar från och med en vecka tillbaka och den här veckan blev det shooter en riktigt bra action film känsliga tittare bör varnas vid några tillfällen. =)

Sid

Mycket bra film! Den får en klar fyra.

Det här är en ganska spännande thriller med Mark Wahlberg, även om regissören Antoine Fuqua inte är i närheten av att skapa den nerv som han gjorde i Training Day. Här blir det för överdrivet och på sina ställen rentav Bond-klyschigt. I övrigt en tämligen snygg film, men skiljer sig inte tillräckligt från mängden för att få mer än godkänt.

Biopremiär: 2007-04-20