Ask the Dust

Ask the Dust Köp filmen på CDON

Handling: En författare vid namn Arturo Bandini flyttar till Kalifornien för att skriva en bok. Där träffar han en mexikansk kvinna som han inleder ett förhållande med.

Regissör: Robert Towne
Idina Menzel
Justin Kirk
Jeremy Crutchley

ulle68

Filmen är bra men trodde den skulle vara bättre. Inte så mycket handling i filmen. Gillar Colin Farrell.

I Ask the Dust gör Colin Farrell ännu en mycket skicklig rolltolkning. Han får även till en underbar voice over och jag gillar samspelet mellan honom och Salma Hayek. Tyvärr gör hon långtifrån lika bra ifrån sig. Hon ska föreställa en mexikansk eldfängd skönhet, men känns bara blek, ointressant och överkänslig. Jag medger att detta är generaliseringar som talar, men inte sjutton skulle väl en mexikanska bli så illa berörd av en blick från en västerländsk kvinna på en biograf? Nåja. Filmen är aldrig ointressant, och Farrell är riktigt het i huvudrollen. Filmen får mig till och med att småskratta ett par gånger.

Ask the Dust gör mig dock smått förvirrad. Jag förstår helt enkelt inte vad filmen vill säga - den börjar och slutar på helt intetsägande sätt och jag känner knappt någonting för det som händer. Väl spretig handling, och den första halvtimmen består av väldigt mycket prat. Arturo och Camilla är ömsom på, ömsom av, och det blir mest irriterande att det tar så lång tid för dem att komma varandra nära. Det känns som om man försöker ge tittaren hintar om att deras romans förändrar deras liv, men gör den det? Inte riktigt. Jag får intrycket att Arturo befinner sig i precis samma eländiga situation i slutet som i början, och det känns rätt underligt.
"You are afraid of lying down next to me."
"I'm terrified."

Becca89

Kan vara lite seg ibland men annars är den okej.