Save the Last Dance 2

Musik:

Save the Last Dance 2 Köp filmen på CDON
Musik:
2,3

Handling: En ung balettdansös vid Juliards performing arts skola kämpar för att lyckas med sin passion samtidigt som hon har intressen som sträcker sig bortom balett. Är hennes passion stor nog att rymma hela hennes dröm?

Regissör: David Petrarca
Originaltitel: Save the Last Dance 2
Izabella Miko
Columbus Short
Jacqueline Bisset
Aubrey Dollar

det är en bra film helt okej.
Skådespelalrna blev bra trotts att ingen som var med i första filmen, men om det bara hadde blivit att alla utom "sara" skulle va gammla skådespelare så då skulle det inte varit nå bra.

det går att ses men det känns som om den vill efterlikna ettan allt för mycket och ta vid där den slutade men huvudrollsinnehavaren har inte samma attityd eller stil på sig själv och då tar man sönder ettan nu när hon ska börja om från noll och vara så mycket. denna skulle kunna stå själv men den ska promt heta som ettan plus en tvåa! en svag tvåa.

Khori

En mysig film i feelgood-anda om balett vs hiphop. Fortsätter där ettan slutar, fast helt nya skådespelare, det gjorde faktiskt inte så mycket som jag trodde det skulle göra. Tyckte tvåan var bättre än ettan för att det handlade mer om hur det var att gå på skolan, all press som dansandet innebär mm. Detta är dock ingen hitfilm, utan ganska medioker på alla plan, men rätt underhållande om man gillar dans.

Save the Last Dance (2001)