Nu eller aldrig

Nu eller aldrig Köp filmen på CDON
3,6

Handling: Två döende män som har cancer bestämmer sig för att rymma. De vill få möjligheten att göra saker de alltid har velat göra innan de dör.

Regissör: Rob Reiner
Rob Morrow
Rowena King
Alfonso Freeman

Copyright Sandrew Metronome

Samspelet mellan Nicholson & Freeman är magiskt bra. Helt klart starka kandidater till en Oscar (tillsammans med en del skådisar från "The Great Debate" som inte är inlagd här än), det blir svårt att välja för Oscarsakademin.
Bucket list har mycket värme och humor mitt i allvaret. En trevlig liten film.

Hade nog förväntat mig lite mer när Nicholson och Freeman spelar tillsammans. De är bra, utan tvekan, men filmen borde varit bättre. Har en del komiska scener, men är väl som bäst (och starkast) mot slutet då den också faller mig mest i smaken. Stark trea/svag fyra.

Det här är en härlig film med två av Hollywoods allra största och bästa Jack Nicholson och Morgan Freeman. De gör dessutom ett underbart jobb och ger sina karaktärer sin alldeles egna touch. Storyn i sig luktar sötsliskigt, men Rob Reiner klarar av att hålla det värdigt hela vägen. Bjuder på skratt, gråt, men framför allt mycket värme. En av 2007 års allra bästa filmer.

Härlig film men små detaljer som fullbordar handlingen. Även om man vet ungefär hur det komer slutar så blir man inte besviken, för den berättar snarare om en del av livet än att avsluta med ett "och det levde lyckliga i alla sina dar".

tyckte den va väldigt bra.bra samspel mellan nickolson och freeman och ett väldigt fint budskap:)

Desperat

Väldigt charmig film. Bör ses av alla minst en gång.

Christiian2

En av de bästa filmer jag sett på väldigt länge. har nästan aldrig blivit så glad på film men denna var riktigt bra!

En otroligt stämningsfull rulle.
En film med en nyskapande story och två skådespelare som är några av filmhistoriens största och som gör en både gripande och framför allt riktigt rolig föreställning på vita duken.
Även en rulle som på vissa håll är gripande.

En rulle man inte finner någonting annat än lycka av att se.

Solklar rulle, näst intill en femma.

Egentligen känns det väl som vilken amerikansk komedi som helst, men eftersom temat är lite annorlunda sticker denna ändå ut lite grann. Kul på flera ställen, sorglig på andra. Gillar man denkombinationen är denna film ultimat.

martin88

En varm, trevlig och känsloladdad film. Otroligt bra skådespelare och ett starkt manus. Vackra miljöer, och en bra kombination av humor och allvar.

Biopremiär: 2008-04-25