Are You Scared

Are You Scared Köp filmen på CDON
1,5

Handling: Sex kidnappade tonåringar vaknar upp i en övergiven fabrik och inser att de blivit utvalda att vara deltagare i dokusåpan 'Are you scared?'.

Mycket snart visar sig TV-showen vara rena rama dödsfällan, regisserad av en tvättäkta psykopat. Konceptet är att överleva ett antal utmaningar, vilket gruppen tycks ha stora problem med när de en efter en ställs inför makabra val, där varje alternativ innebär en potentiellt horribel död.

Och vad händer när tiden går ut?!

Regissör: Andy Hurst
Kariem Markbury
Caia Coley
Amy Lyndon
Brent Fidler

Enligt många kan man dra paralleller till Saw-filmerna. Och det kan jag väl hålla med om, men om man skärskådar den här filmen tycker jag ändå att den är tillräckligt fristående för att inte vara en total plankning. Skurkens tillvägagångssätt och motiv är helt annorlunda, och dödsfallen av helt annan kaliber. Saw (2004) är en långt bättre film. Skådespelarna är övervägande dåliga här, men jag har trots allt sett sämre. Storyn hade stor potential, men detta utnyttjas inte till fullo. Intrigen är krånglig och skrämmande ologisk, och vändningen smygs in i förbigående - den är långsökt och oklar och övertygar inte det minsta. Slutklämmen kändes uppenbar och trist. Visst får man till rätt snygga effekter, men soundtracket dödar stämningen då det är alldeles för upbeat och käckt för att passa här. Saw är en lysande psykologisk thriller med mästerliga skådespelare och en fräsch intrig - detta är inget annat än en ordinär b-skräckis vars starka koncept fimpas av en amatöraktig regissör.
"I killed a part of me. You have no idea how that feels."

Laidan

Detta kan nog vara den sämsta film jag någonsin sett. Usch så likt Saw och antagligen de sämsta skådespelarna i historien. Fruktansvärt tråkigt manus och allting ser fruktansvärt dåligt ut.

När jag tittade på filmen visste jag inget om den innan så jag hade egentligen inte större föväntningar innan. Och det var nog tur det. Men jag satt och funderade hela filmen igenom på om det skulle vara en parodi på Saw, isåfall hade dom misslyckats rejält. Jag fundera också på om den verkligen skulle vara seriös, då hade dom misslyckats ännu mer. Och det var tydligen vad det skulle vara. Fy satan vad dåligt.

Se den inte!

rednaxela

OKej filmen var inte helt värdelös.Skådespelarna var helt okända för mig och storyn var väldigt bekant.Det råder ingen tvivel om att filmen har influerats av saw och det ser man väldigt tydligt.Samma idiotiska pussel spel men otroligt mycket sämre gjort.
Anledningen till att filmen får en tvåa är att den trots liknar saw försöker filmen göra en egen story som inte riktigt liknar saw.Men jag kan inte se den utan att tycka att den är värdelös.

Are you scared är fel film titel till filmen jag skulle helre kalla film titeln are you happy eftersom storyn får mig att skratta.

Svag tvåa.

Noisome

Påminner mycket om Saw. Fast mycket sämre. Låg kvalité på skådisar, manus, uppbyggnad av spänning osv. Vid närmare eftertanke påminner den inte alls om Saw. Se den inte.

Bilbo_one

En ganska lyckad thriller, jag tyckte den var väldigt bra. Bra spänning och rolig att titta på

tanya87

Usel Saw-kopia, Inte värd att se över huvud taget.

IDie

Den här filmen är riktigt dålig! Men den är ändå otroligt underhållande eftersom skådespelet, effekterna, manuset och musiken är så dålig att man sitter och skrattar åt det.
Men det är sorgligt att se den här dåliga saw rip-offen...

jag tyckte den här va okej dock dålig skådespel och det va en tvfilm

rednaxela

Svag tvåa.

zpexan

Seeeeg, dåligt försök att efterlikna Saw-filmerna.

Are You Scared 2 (2009)