Grim Reaper

Grim Reaper Köp filmen på CDON
1,0

Handling: Rachel skickas till sjukhuset efter att ha överlevt en bilolycka som borde ha dödat henne. Väl där får hon märkliga syner, och panikslagna patienter hävdar att Döden själv jagar dem. Då Rachel jagar upp sig mer och mer skickas hon till ett gammalt mentalsjukhus där hon möter sex andra patienter som också har lurat Döden. Sakta men säkert går det upp för dem att Döden finns i byggnaden, och kommer att döda dem en efter en.

Regissör: Michael Feifer
Originaltitel: Grim Reaper
Cherish Lee
Turiya Dawn
Nick Mathis

Jag får huvudvärk av sådan här jävl-a skit. För det första är filmen en skandalös rip-off på Final Destination-filmerna. Den enda anledningen att Grim Reaper egentligen skiljer sig från dem är att den är sämre på alla plan. Skådespelarna är usla, effekterna hör hemma på 80-talet och storyn är fruktansvärt tam och krystad. Karaktärerna bär sig fruktansvärt korkat åt. Soundtracket är väldigt ojämnt och manuset vedervärdigt. Det som gör Final Destination 1 (2000) och 2 (2003) så pass bra är att man faktiskt inte får SE Döden. Ungdomarna kämpar mot tiden för att förhindra de olyckor som ska ta deras liv - det är inte Döden som kutar runt med lie för att döda dem, som Grim Reaper försöker få det till. Man vet aldrig var faran finns, och därför blir det så förbannat läskigt - och intelligent. Detta är inget mer än en vanlig b-rysare. Rachel och Liam gör kanske tidernas sämsta filmpar och jag får rysningar av alla deras gemensamma scener. Den här värdelösa filmen verkar ha skrapats upp från helvetet självt. Till och med scenföljden verkar ha sammanställts av en saxförsedd femåring på crack. Självklar etta.