Beck - Den svaga länken

Beck - Den svaga länken Köp filmen på CDON

Handling: Det är sen natt i en öde park. En ung kvinna hittas brutalt våldtagen och mördad. De som upptäcker den sargade kroppen är flickans föräldrar. En man dyker plötsligt upp på brottsplatsen. Har han något med mordet att göra? Och vem är personen i luva som han påstår ha sett i parken?

Regissör: Harald Hamrell

John Axel Eriksson
Omid Khansari

Copyright Nordisk Film

tessan81

Beck & co utreder ett antal brutala överfallsvåldtäkter på unga tjejer i Stockholm. De, till en börja, till synes skilda fallen börjar så småningom kopplas ihop till varandra, men det är inte helt enkelt. Vad är egentligen sambandet?

Rätt spännande kriminalhistoria, dock med en mycket beklämmande och tragiskt upplösning. Jag fick både ont i magen och kände mig en smula olycklig efteråt. Filmen stora plus är den spännande utvecklingen av Gunvalds och Ingers spirande (?) romans. Hade det inte varit för detta hade mitt intresse för Beck-serien varit betydligt svalare.

Det här är en Beckfilm som ligger över standard. Den är spännande rakt igenom och tar upp ett tema som känns aktuellt. Väcker dessutom en del moraliska frågor. Men, visst, det är Beck så man vet ju vad man får.

Hiddenman

Ämnet är intressant men skådespeleriet, musiken och spänningen håller inte den nivån för att jag ska ska höja på mungiporna. Jag vill inte avslöja mer av innehållet, tycker att ni ska se den en gång dock, i allafall ni som ni har sett föregående Beck-filmer.

Milla86

En helt okej Beckfilm, faktiskt ganska spännande. Nu börjar det också hetta till lite mellan Gunvald och Inger. Ska bli intressant att se vart det leder.

Ämnet för denna film är högaktuellt, då överfallsvåldtäkter sker ofta i Sverige.

Gunvald börjar visa känslor och Beck känns trött och utarbetad. Kanske dags att gå i pension?

heroin

Spännande och oförutsägbar, men storyn känns lite väl orealistisk och alla skådespelare håller inte fullt ut.
Det är ytterst få utomhusvåldtäkter som faktiskt reds ut.
Och: (LITEN SPOILERVARNING): Jag förstår att manusförfattarna ville vara så PK som möjligt, men "typiska" invandrare begår inte brott i ligor ihop med genomsvenska svenskar!!
I övrigt är ju som någon tidigare sagt en Beckrulle alltid en Beckrulle - du vet vad du får.

Helt okej rulle, dock väldigt många namn så man måste verkligen hänga med i handlingen. Bra skådespel samt okej foto.

En av de bättre måste jag säga, gillar den skarpt!

Hanes

En ganska kuslig Beckfilm som defenitivt ligger över standarden (speciellt när det gäller öppningsmordet, Persbrandt, Habers och Hemses skådespeleri). Dt ända som lägger ner filmen lite är upplösningen. Svag fyra..

jojjobadd

Jag tycker inte att dom nyare Beck filmerna kommer upp i samma klass som dom gamla... men denna var skapligt bra iaf

Märker tydligt att Harald Hamrell sköter sina Beckfilmer bättre än Kjell Sundvall. I alla fall denna säsongen. Hamrells filmer är helt enkelt snyggare. Stark trea!

Biopremiär: 2007-03-23