House of Blood

House of Blood Köp filmen på CDON
1,2

Handling: Djupt in i en mörk skog kolliderar Dr. Douglas Madsens bil med en fångtransport. I turbulensen dödar fyra fångar alla vakter och tar doktorn som gisslan. Flyende genom skogen kommer gruppen snart till ett mystiskt hus, i vilket invånarna alla talar underligt, är klädda i medeltida dräkter och tycks helt obrydda inför främlingarnas intågande. Huset blir det perfekta gömstället, men under den udda familjens lustiga kläder döljer sig blodtörstiga varelser, och det var länge sedan någon passerade, eller återvände därifrån…

Regissör: Olaf Ittenbach
Mariona Grundies
Jaymes Butler

hannabanana

Neeej! Neeej! NEEEEEJ!!
Feeeel!! Feeeeeel!! FEEEEL!! den här filmen är ett enda stort fett fel. tveksamt om jag nånsin sett nåt sämre.
skådespel -fel
effekter -fel
story-fel
manus -fel
begripbarhet-fel
allt annat -fel

omslaget har inget med filmen att göra: detta är bara skit, skit, skit; exploderande huven och hinkar med röd färg o fula inälvor o pungkulor, hoppas nästa som skriver håller med mig. snälla! jag kan inte vara den enda i världen som hatar denna film!

"House of blood är filmen för alla som gäspade åt Motorsågsmassakern, somnade till Exorcisten och rastade hunden under Omen!" står det på baksidan. Häda icke! "Och när du tror att allt är över", åh, tack gode Gud, "så börjar den riktiga slaktfesten!" VA!? NEJ!! Skona mig, skitfilm! Försvinn ur mitt liv.

och vart de ser det "EXTREMT GOTISKA" kommer jag aldrig i hela mitt liv att fatta.
det är inte ofta jag stänger av en skräckfilm efter att bara halva har gått, för även om en film är dålig så brukar jag ge den en chans. Men inte den här. Olaf Ittenback borde dö för att ta upp våra liv med sånt här..

Se den INTE! Låt inte det fina omslaget lura dig!

TightCherry

En av de sämsta filmerna som jag har sett, finns ju ingen handling i filmen. Allt är bara så jäkla fel! Den är INTE extremt gotisk. USCH! De som skrev kommentarerna om filmen borde skämmas.

En -2 som film och som underhållning, men en 2 i sin egen genre.

Tagline: For the undead...there's no place like home

Haha! Det stämde som brorsan och hans fru sa. Filmen är så dålig att den ofta blir riktigt rolig. Se den för att skratta & om du gillar gamla hederliga rätt bra specialaffekter! Dåligt skådespeleri av flest tyska skådespelare som ska föreställa nordamerikaner. En intressant idé som med ett bättre manus hade kunnat bli riktigt intressant. Mycket snyggt foto som lovar gott i inledningen, men som sen tyvärr e som bortblåst.
OBS! Filmens poster/omslag har absolut inget alls med filmen att göra! Den man ser på IMDb stämmer överrens med filmens handling!
Filmen hamnar inte i DVD-samlingen. Detta vill jag inte se om, men kan kanske göra det igen i rätt sällskap med nån öl i kroppen för att få öva sexpacksmusklerna på magen.

Trivia: Inspelad i Sydtyskland och Österrike trots att det ska föreställa gränsen mellan USA och Kanada. / Director Olaf Ittenbach makes a cameo as a prisoner at the end.

ch1

Vad är detta för skit? religösa demoner?
kanppast du ..demoner tillhör satan

rednaxela

Definitivt en kandidat till en av de sämsta filmer jag sett.

Noisome

Ja vad finns det att säga mer än nej?
Visst storyn kanske är bra uttänkt verkar lite spännande till en början men icke. Det värsta är att inget stämmer i filmen, när rymlingarna kommer till de mysko amish-människorna är allt frid och fröjd först och de lever lugnt och stilla utan några moderniteter alls, men helt plötsligt blir det blodbads-fight och de slåss med motorsågar?!
Den är så bedrövlig att man inte ens kan skratta åt den.

hannabanana

Neeej! Neeej! NEEEEEJ!!
skådespel -fel
effekter -fel
story-fel
manus -fel
begripbarhet-fel
allt annat -fel

Se den INTE! Låt inte det fina omslaget lura dig!