If Only

If Only Köp filmen på CDON

Handling: Den begåvade musikern Samantha älskar sin pojkvän Ian så högt - fastän han alltid sätter arbetet i främsta rummet. Hon är romantiker, han är realist. Hon tror på ödet, han tror på hårda fakta. Tills den dag då Samantha råkar ut för en ödesdiger och dödlig olycka. Förstå då inser Ian vad han har förlorat och att Samantha hela tiden varit det viktigaste i hans liv. Men ödet är nyckfullt och Ian får en chans att återuppleva dagen och försöka ändra händelserna som ledde fram till hennes död. Frågan är bara om han nu kommer att göra de rätta valen och om det är möjligt att ändra sitt öde.

Regissör: Gil Junger
Originaltitel: If Only
Jennifer Love Hewitt
Paul Nicholls
Diana Hardcastle
Tom Wilkinson
Robert Ziegler
Lucy Davenport

Snygg film med en behaglig inledning och ett bra, om än något spejsat, soundtrack. Jennifer Love Hewitt och Tom Wilkinson gör bra ifrån sig. Temat är dock ganska uttjatat, och en bit in i filmen blir storyn korkad och övertydlig. Logiken är ofta körd i botten och jag förstår över huvud taget inte vad Ian egentligen sysslar med. Plus för en enormt laddad avrundning som jag sent kommer att glömma.
"I think that went well. The glaring, the awkwardness, the cold stare from Ian. Just what I was hoping for. Oh, I think I talk too much."

tonyhelen

Jag tyckte att filmen var bra inte en 5:a men en fyra jag tyckte inte om slutet om du tittar på filmen så kommer du att förstå!

Sweet_Jenny

Mycket känslosam film. Tycker inte om slutet. Självklart tycker jag om skådespelar-insatserna och budskapet: man ska inte ta någon för givet, för om man gör det kan det bli försent när man väl tar hand om sina nära och kära. Kärlek ska ändå gå först, enligt min mening. Jobb är inte lika viktig. Fantastisk bra handling. Rekommenderar till den som vill gråta en kväll...

En mycket bra film, den var väldigt charmig och bra jennifer var jätte bra.men den är liksom dubbel det är det som är så bra!

Sofia92

En lagom och charmig film. Även om den är onödigt kryddad här och där håller den oväntat bra. Förutsägbarheten lyfter filmen ett extrasnäpp och manuset lyckas med att inte bli för krystat.