Jade Warrior

Jade Warrior Köp filmen på CDON

Handling: Tusentals år före vår tid dödas en krigare i Kina. Hans önskan om att få återförenas med sin älskade går ändå i upplevelse - dock i nutida Finland. Filmen är visuellt slående vacker melankolisk kärleksberättelse, genom en djärv kombination av kung fu och det finländska nationaleposet Kalevala.

Regissör: Antti-Jussi Annila
Taisheng Chen
Elle Kull
Hao Dang

Annie91

Inte så värst sevärd. Mysko handling, urusla skådespelarinsatser, och dessutom så talade de en konstig finska. Jag frågade några finskspråkiga om de förstod någonting när de talade finska så sa de att de fick läsa den svenska texten för att förstå någonting. Man märkte klart och tydligt att action scenerna var fejkade, vilket för en som håller på med kampsport är otroligt störande. Att blanda finska myter med kinesiska är inte en höjdar idé direkt, även om forskare har sagt att de grundar sig i varandra så är de ändå väldigt olika varandra, man fick inte bara något grepp om det direkt. För att inte tala om att kärleks scenerna var alldeles ur banabla! Jag menar, som skådespelare måste man klara av att pussa en annan, även om man inte är privat romantiskt involverade. Vadå sätta kinderna mot varandra!
Mitt råd till er, spara er tid och se på någonting annat istället.