Crazy in Love

Crazy in Love Köp filmen på CDON

Handling: Josh Hartnett är Donald, en taxichafför som på många sätt är ett geni. Hans liv är dock inte alltid så lätt, för som många andra med autism är han starkt beroende av fasta mönster och rutiner för att få vardagen att gå ihop. Men när den vackra och energiska Isabelle börjar delta i hans stödgrupp vänds hela hans invanda tillvaro upp och ner, och allt det invanda förvandlas till kärlekskaos.

Regissör: Petter Næss
Sheila Kelley
Erica Leerhsen
John Carroll Lynch
Rusty Schwimmer

Har lite svårt att se filmen med riktigt objektiva ögon eftersom jag själv har asperger, men jag ska försöka recensera den så i all fall.
Hans karaktär känns rätt överdriven, flackar nåt otroligt med blicken osv, men däremot blev jag imponerad av hennes, för den kändes mer ärlig och inte lika "typisk" autistisk.
Hur som haver så funkade deras möte och kemi väl och detta var en varm, simplistisk och charmig historia dessutom.
För mig var detta en hoppingivande film (det kan gå att hitta kärleken trots allt) och så kan jag tänka mig att den är menad att upplysa dem "normala" åskådarna om hur psykiskt funktionshindrade har det... vilket ju är nobelt.

andor

En mysig men lite lätt förutsägbar film.

Savannah

En snäll trea blir det. Temat är okej, men 90% av karaktärerna skildras på ett karikatyrartat sätt och det känns inte okej. En kärleksfilm om speciella människor, som hade kunnat få skildras litet mer på riktigt och med ännu större hjärta.

En bra, stark, gripande och rolig film som bjuder på en väldigt vacker kärleks historia. Får en svag 4:a

Sallee

Efter att ha sett min första film med Petter Næss Bara Bea, som var en riktig usel film, så trodde jag knappast på denna film, Crazy in Love. Jag förväntade mig en seg & väldigt stel film, med en usel handling. Men där hade jag fel..

En mycket välgjord film av Petter Næss, måste jag säga. Josh Hartnett, som spelade Donald, överraskar mig. Hartnett har alltid varit bland mina favoriter, dock i vissa filmer, känns han väl stel.
Men i denna lyser han upp och gör sin roll så otroligt bra, att jag bara vill se mer av filmen, som var en aning kort. Handlingen är godkänd.

Men betyget hamnar på en svag fyra.

En gripande, intressant och rolig film. Skildrar på ett bra sätt autistiska, utan att överdriva. Svag fyra.

rivulet

man kan inte annat än förundras över hartnetts fantasiska tolkning av donald, som lider (lindrigt) av aspbergers. fantastisk insats, och anledningen till det höga betyget. mitchell däremot var en besvikelse. trots detta blir det en femma, och hartnett visar hur riktigt skådespeleri ska se ut!