Wilderness

Wilderness Köp filmen på CDON

Handling: En grupp ungdomsbrottslingar får chansen att sona sina hemska brott och rehabiliteras på en öde vildmarksö som alternativ till fängelse. Sexförbrytare, mördare och våldsamma ligister buntas ihop, men snart visar det sig att ön döljer en än större fara. Ett sadistiskt och hänsynslöst spel tar sin början, där varje steg leder in i en potentiell fälla.

Regissör: Michael J. Bassett
Adam Deacon
Ben McKay

Skrattretande vissa gånger.

Dan banan

En väldigt svag tvåa sätter jag.
Wilderness är ingen sumpfilm när det gäller helheten, det finns värre.
Om du dock sätter dig i soffan med förväntningen att uppleva en rysare som jag själv gjorde, så blir du besviken.
Skådespelarna övertygar och fotot sitter på sin plats, men spännandingen blottar sig aldrig och nerverna mina sover filmen igenom.
Jag är inte imponerad.

Med raka ord en snål, blek och intet sägande thriller/rysare vi inte minns dagen därefter.

Jag håller med att Stephen Wights karaktär "Steve" var väldigt djävulsk. Själva filmen är i början lite trist, men sedan kommer den igång rejält. Blir tät och nervig. Godkänd med råge. Stark trea!

En överraskande bra överlevnadsthriller. Som en blandning av Flugornas herre och Inkräktarna. Kanske inte vidare originell men ändå så pass spännande och oförutsägbar att man accepterar den. Slutet var förvisso väntat men vissa scener sticker ut från det normala. Stephen Wights karaktär är dessutom ruskigt obehaglig. Helt klart sevärd!

En jäv-ligt dålig film, på många sätt. När en skräckfilm/thriller INTE är en splatter så är det meningen att publiken ska väcka sympatikänslor för protagonisterna i filmen. Här går det inte riktigt, det funkar faktiskt inte alls.

Wilderness är INTE läskig. Den är förutsägbar så det nästan svider och skådisarna är dåliga - helt enkelt dåliga. När andra liknande filmer (Severance, Flugornas Herre) bjuder på något extra så blir Wilderness bara en vanlig tråkig film som hamnar i skymundan för just dessa jättar. Jag associerar till dem eftersom de också hamnar om överlevnad (mot natur och fiender) och i båda fallen agerar karaktärerna någorlunda trovärdigt.

Jag kan inte direkt beskylla Wilderness blodsoffer eftersom de alla är korkade ungdomar som inte ens vet vilka de själva är. Alltså känner jag inget för dem och vid filmens slut känns allt bara poänglöst eftersom jag inte sett något originellt under hela filmens gång. Visst finns det ett par överraskande scener, men de räcker inte för att rädda den återstående timmen av rent flummande.

ToxicAvenger

Ologisk, men mycket underhållande.

Becca89

Bra början men dålig slut! :(