Catch and Release

Handling: En kvinna kämpar med att acceptera sin makes död och hemligheterna han höll från henne, medan hon åter bygger upp sitt liv.

Regissör: Susannah Grant
Originaltitel: Catch and Release
Jennifer Garner
Timothy Olyphant
Sam Jaeger
Kevin Smith
Juliette Lewis
Fiona Shaw

Jag gillat den här filmen. Trots att början på filmen är sp tragisk som den kan bli har den ändå en glädje i sig. Hoppet finns där trots att det är som det är. Kan vara svårt att få i komiken i en sådan här film men de klarar det godkänt. Lite seg i vissa partier men annars flyter filmen på riktigt bra.

En helt okej film, bortsett från att den känns rätt seg emellanåt. Fungerar att kolla på en slappardag. Stark tvåa.

MaijaLiisa

Sådär.. den går väl att se men inte mera än en gång i alla fall. Stark tvåa

AlexandraQ

VILKEN BESVIKELSE!

Jag blev smått besviken på Catch and Release. Jennifer Garner sköter sig sådär - det är Timothy Olyphant, Juliette Lewis och Kevin Smith (ja, Dogma-Smith) som står för de riktigt fina insatserna. Det lysande skådespelet är helt klart det bästa med filmen - det är inte mycket annat som är särskilt bra. Soundtracket är helt malplacerat och verkar bädda för en film med mer betoning på komedi. Storyn känns märkligt långsam och blir emellanåt absurd och föga trovärdig. Jag hade gärna sett ett mer invecklat manus som inte i så hög grad berodde på ett enstaka avslöjande - det förlorade snabbt drivkraften och blev ganska enformigt. Filmen är dock aldrig ointressant, även om den har sina svackor, och man får till en mycket vacker avrundning. Garner och Olyphant får till ett underbart samspel. Stabil tvåa.
"I am a grown-ass woman. I don't need you to Hollywood me home."

Cruel_Intentions

Ännu en snyft historia ;) mkt rörande och romatisk. Rekomenderas