Wild Hogs

Wild Hogs Köp filmen på CDON

Handling: Fyra män i medelåldern är trötta på sitt alldagliga liv och bestämmer sig sig för att åka på en resa - på motorcyklar.

Regissör: Walt Becker
Dominic Janes
Stephen Tobolowsky

Copyright Nordisk Film

tessan81

"Wild Hogs" är till stora delar en riktigt rolig och lyckad komedi trots att klyschorna stundtals kommer i långa rader. Allt som kan gå fel går verkligen fel när de fyra kompisarna ska dra iväg på en mc-roadtrip. Det finns dock både charm och lite balans i komiken och filmen undviker att spåra ur i alltför låga skämt och pinsamheter. Det finns scener som lyfter filmen, vilket man främst har att tacka William H Macy för. Han är lysande.

"Wild Hogs" är en bra må-bra film som piggar upp.

I Wild Hogs finns det allra mesta man förväntar sig av en grabbkomedi - bossiga hustrur, slag på pungen, ofrivilligt näckande, homofobi, stereotypa bad guys och totalt förlöjligande av den ende i gänget som har glasögon. Wild Hogs dyker långt ner i dyn av överdrivna sexrelaterade skämt och handlingen är rent ut sagt fånig. Visst är det en komedi, men jag hade velat se lite mer allvar för att kunna uppskatta filmen på riktigt. Det blir helt enkelt för mycket trams. Dock lyckas den få in några äkta gapskratt som trots sin konstighet faktiskt roar.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om skådespelarna. John Travolta spelar över och Martin Lawrence håller tillbaka. De enda jag faktiskt var nöjd med var Willam H. Macy, Tim Allen och Ray Liotta som var störtskön som elak mc-ledare. Detta känns inte som rätt film för Travolta där han spelar en smått sjåpig stugsittare som är missnöjd med livet och hamnar i häftiga gräl med sin minimale lövräfsare.

Detta är ungefär lika smart och insiktsfullt som en medelmåttig collegefilm, men bjuder trots allt på några skratt och en stor portion charm. Det finns flera underbara one-liners och till och med eftertexterna är härligt skruvade.
"Holy crap, it's the Golden Knight!"

voltaire

En av de roligare komedierna på senare år, jag skrattade hjärtligt vid flera tillfällen och det var längesedan senast då jag inte är särskilt förtjust i komedi som genre. En i grund och botten enkel historia om fyra killar med mc intresse som börjar känna sig gamla och ger sig av på en ungdomlig tur genom USA. Många komiska punkter med medelåders män som försöker bli unga på nytt.

Stundtals riktigt rolig, mest tack vare H. Macy, men det räcker ändå inte till en trea. Helheten är för lam, lite billiga skämt då och då, och lite gubbig film (för många klipp på lättklädda kvinnor i Kalifornien på slutet). Kul en gång, inget man köper. Säger som Hitchcock: "Manuset, manuset, manuset!" om vad som gör en film bra. Ändå en av de mest sedda biofilmerna någonsin i världen (!).

moomz

Ganska lam komedi om fyra medelåldersgubbar som ska göra ett sista äventyr. Lite rolig ibland, men det var verkligen ingen höjdare om jag säger så!

Sallee

En helt klart godkänd film, som jag anser hade kunnat gjorts bättre. William H. Macy, Tim Allen & Martin Lawrence är de som lyser upp i filmen, medan John Travolta känns onödig.
Visst bjöd filmen på skratt, men jag hade nog förväntat mig mer av denna film.
En svag trea eller en stark tvåa ?
Men en sevärd film iallafall.

mycket rolig och annorlunda film :) jag fick många härliga skratt

Riktigt kul komedi om gamla gubbar på motorcykel. Lite kul när de gamla ska fösöka vara unga på nytt.

Bättre än jag väntat mig. Rolig och underhållande, inte lik någon annan komedi jag sett. Sevärd.

eliiiin

Oj oj oj, den här filmen är underhållning på hög nivå! Vissa scener är otroligt roliga. Men för en femma skulle det vara lite bättre handling.

Biopremiär: 2007-04-13