London to Brighton

London to Brighton Köp filmen på CDON
2,0

Handling: Klockan är 03.07 i London. En ung prostituerad med en 11-årig flicka isläptåg kraschar in på en offentlig toalett i panik, innan de flyr på ett tåg till Brighton. I en annan del av staden blöder gangsterbossen Duncan Allen till döds i ett badrum. Hans psykotiske son Stuart ger hallicken Derek 24 timmar på sig att finna de två flickorna eller själv mista livet. En desperat jakt tar sin början, där det gäller liv eller död.

Regissör: Paul Andrew Williams
Georgia Groome
Sam Spruell
Alexander Morton

Copyright Noble Entertainment

Extremt ogenomtänkt historia, inte minst avrundningen, där det enda som verkligen lyfter filmen är skådespelet. Georgia Groome är riktigt bra som Joanne. Soundtracket är hyfsat, men på det stora hela blir detta inget vidare. På tok för abrupt inledning som raserar den verkliga spänningen. Filmen är hyfsat intressant till en början, men dödas till slut av den oengagerande berättartekniken. Jag brukar uppskatta den här typen av filmer, där man inte får alla pusselbitar på en gång, men detta är fruktansvärt rakt och i regel tråkigt. Jag skulle dock inte helt ge upp hoppet om Paul Andrew Williams - det finns någonting i filmen som ändå utmärker sig.
"My father is dead. Someone has to pay for that."

nja den var väll inte den bästa men jag tycker om den endå litegren .dåligt slut och hämskt typ!!

Konstig från början till slut, att de ständigt hoppar från nutid till dåtid gör inte filmen bättre..

zippy

Inget mästervärk men en klart godkänd film. Avskalat och rått, den riktiga nerven saknas och bitvis kan jag hålla med om att historien känns lite väl ogenomtänkt, alternativt simpel hur man nu vill uttrycka sig. Ändock väcker den nyfikenhet och det känns som ett genuint försökt till skapande av regissören. Pendlar mellan en tvåa och en trea men sätter ändå en trea, dock en svag sådan.

"My father is dead. Someone has to pay for that."

Biopremiär: 2007-04-13