Det

Det Köp filmen på CDON

Handling: Lilla Derry i Maine ser ut som den typiska amerikanska småstaden - men under ytan vilar ondskan, lurar Det...

En gång på 60-talet har en grupp skolkamrater samlat sina krafter och trotsat Det, drivit ondskan och skräcken tillbaka till det mörka djup där den hör hemma. De svor en helig ed på att åter samlas om Det kommer tillbaka.

Trettio år senare inträffar en serie ohyggliga mord och försvinnanden i den lilla staden. En av kamraterna, Mike Hanlon som bott kvar i staden, ringer då sina vänner och kallar dem till hjälp. De lämnar sina hem, familjer och karriärer för att än en gång med livet som insats trotsa skräcken, trotsa Det...

Baserad på romanen av Stephen King.

År: 1990

Adam Faraizl
Seth Green
Ben Heller
Emily Perkins

En otroligt spännande film/miniserie som man verkligen borde ha kunnat förvalta på ett bättre sätt. Det dumma med "Det" är att slutet verkligen är kasst. Eller rättare sagt... det stinker! Har nog aldrig sett en film som varit så fruktansvärt spännande och bra och som sedan fallerar så enormt mot slutet. Länge är det en urstark fyra för att sedan mot slutet hamna på en tråkig tvåa. Detta gör att jag som helhet ger den en stark trea, just pga att den ändå stundtals är riktigt obehaglig och Tim Curry som clownen Pennywise lär kunna ge de flesta mardrömmar.

BeckyLou

Läskig! Definitivt inte den bästa rysaren men helt klart en av de läskigaste. Bättre än boken med en oerhört kuslig stämning över den. Jag sag denna när jag var liten och är livrädd för clowner ända sen dess. Tim Curry är perfekt som Pennywise, jag kan inte se honom i nagon annan roll.
Det är ocksa en fin skildring av vänskap i filmen även fast den överskuggas nagot av alla läskigheter!
Sevärd, dock lite smatöntigt slut men det kan man överse med. Se den om ni vagar!!

Replica

En skön gammal rysare med mycket duktiga barnskådespelare. Det är underbar stämning i den här filmen och Tim Curry som clownen skrämmer livet ur dom flesta, mycket skrämmande och häftig film som enligt mig måste ses. Det är ju trots allt en klassiker.

Entangler01

Alltså vad är detta? Skräckfilm för barn? Blir man rädd för clownen i filmen är man säkert rädd för sin egen morsa också.

Nej det här var den absolut sämsta filmatiseringen av S. Kings böcker.

Jag läste boken för nåt år sedan och som jag minns det följde filmen boken rätt bra. Det var bara ett par scener som jag tycker saknades i filmen.

Skräckfilm vet jag inte om man kan kalla detta. Kanske för barn, men för en vuxen är detta inget mer än ett thrillerdrama.

Slutet förstår jag inte varför alla klagar på. Visst hade man kunnat göra det bättre i filmen, men nu tyckte jag att det följde boken ungefär som det var.

Rebecca_janzon

Hatar denna film. Clownen är så hyperäcklig med sina röda ögon o gula huggtänder. Hans blick *brrrr* Även om filmen är läskig så sabbar slutet den totalt.

losdrivaren

Så grymt läskig om man inte sett nyare rysare innan!

tyckte när ja va liten att den här va skrämmade men nu e den mest tråkigt

wierdflex92

sämsta skräckfilmen någonsin. man kan inte sätta en typ 3-4 bara för att clownen var bra. allt hänger på slutet och vilket intryck slutet ger. Ett av de sämsta sluten i historien av skräckfilmer. liknade mer ett harry potter slut med otroligt dåliga skådespelare och effekter som liknade dom som fanns i den första versionen av godzilla. Skådespelarna e verkligen dåliga filmen igenom. Clownen var i och för sig bra, men allt annat sög.
jag blev aldrig riktigt skrämd och skulle jag se en clown i natt utanför mitt fönster skulle jag börja skratta :DD

Natta or Tattis

Den typ segaste filmen någinsin. Tråkig också.

Det (2017)
Det del 2 (2019)