Sublime

Sublime Köp filmen på CDON

Handling: Familjefadern George Grieves läggs in på sjukhuset Abbadon Hospital för ett enkelt rutiningrepp. När han vaknar upp är någonting fel, hemskt fel… med George… med sjukhuset… och särskilt med den nedlagda östra avdelningen som verkar ruva på kusliga hemligheter, sexuell laddning och kirurgiska fasor.

Regissör: Tony Krantz
Cas Anvar
Kyle Gallner

Copyright Warner Home Video

ronnbackmeister

Sublime är en annorlunda otäckt mörk film som är riktigt tät och bra.
Storyn var riktigt fräscht, nytänkande och intressant.
Härliga karaktärer t.ex. så gillade skarpt Katherine Cunningham-Eves, som måste vara världens mest söta och oskyldiga människa.
Det blir en svag fyra till Sublime.

Ska pålägga att Nicolas Cage är väldigt lik Thomas Cavanagh och skulle lätt kunna passa i rollen.

Laidan

Filmen är väldigt annorlunda och speciell, vilket är en positiv sak. Men den är också väldigt långsam och seg och man väntar egentligen igenom hela filmen på att det ska ta slut så att man ska förstå vad som egentligen händer. Mestadels är alltså filmen mest jobbig att titta på och jag hade faktiskt ingen lust att se klart på den egentligen, men det gjorde jag faktiskt ändå.

Det är slutet som räddar filmen från en dyster etta, trotts att slutet är på något sätt något man förväntat sig. Den påminner något om filmen "Reeker" som har ett liknande slut och som känns tio gånger bättre än denna.

Filmen är dock värd att se, men är egentligen inget revolutionerade i sig.

Lite ojämn och hade gynnats av lite högre budget, men bra idé annars och bra skådespelare. Hade förväntningar på skräck men det var det knappt alls. Kat Coiro (Katherine Cunningham-Eves) är sjukt snygg som sköterskan. Stark tvåa!

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Alldeles för otydlig i var gränserna är mellan dröm och verklighet, surrealism i all ära, men... Annars häftig idé.
Och sjuksystern är snygg minst sagt.

Laidan

Filmen är dock värd att se, men är egentligen inget revolutionerade i sig.

ronnbackmeister

Sublime är en annorlunda otäckt mörk film som är riktigt tät och bra.
Storyn var riktigt fräscht, nytänkande och intressant.
Det blir en svag fyra till Sublime.