Kaw

Kaw Köp filmen på CDON
2,1

Handling: En liten stad i USA blir plötsligt attackerad av tusentals korpar som tar livet av flera människor. Poliskaptenen Wayne som funderar på att byta arbete har nu som sista uppdrag att försöka lista ut varför korparna samarbetar så bra och hur han staden ska bli av med dem. Frågan är bara vem som blir av med vem... ...då korparna verkar ha kommit för att stanna.

Regissör: Sheldon Wilson
Michelle Duquet
Renessa Blitz
Jefferson Brown
Alexander Conti

Ibland kan faktiskt dessa b-skräckisar med djur i huvudrollerna vara riktigt sevärda. Det här visade sig vara en klart godkänd variant av Hitchcocks gamla klassiker. Rod Taylor är ju också med vilket var kul. Sjukt stark tvåa!

janne lindh

Förvånande hyfsad och underhållande b-film, förmodligen inspirerad av Hitchcocks Fåglarna. Klart sevärd.

miox

jag gillar krokorna i filmen annars var filmen seg

Detta var inte mycket till film inte.Bland dom fulaste handlingarna jag har hört om.Men rullen har iallafall bra foto och effekter.Skådespeleriet var det inte heller nogåt att skryta om direkt.Kortsagt så var detta inte en bra film.Men med dom bra effekterna och foto så håller den iallafall till en tvåa.Okej för en kväll.

Laidan

Det här var ett riktigt bottennapp.
Hela filmen är otroligt tråkig och saknar helt känsla. Löjlig story och taskiga effekter.

Sean Patric Flanery är en av mina favoritskådespelare, men i denna filmen är jag inte alls imponerad av honom, dock är han den som verkar spela bäst i den här fruktansvärt dåliga film.

Innan jag såg filmen hade jag inga höga förväntningar, jag antog att den skulle vara ganska dålig redan efter det att jag hade läst handlingen, men jag hade ändå sett fram emot lite underhållning vilket man verkligen inte får här.

Riktigt uselt och rent ut sagt vedervärdigt. Undvik filmen så gott du kan, det finns mycket vettigare filmer att spendera tiden på.

Dan banan

En ytterst sval film som aldrig kommer ur sitt långsamma tempo och därheller aldrig uppnår spänningen.
Sterotypa och tomma scener med likblekt utformade karaktärer.

Inget koncept som inte dykt upp förr.
Överlever på fotot och de hyffsade effekterna, men Kaw bör ogärna beblandas med ordet sevärd.

Crocodile

Bra och underhållande film med bra skådisar och rättså bra specialeffekter. SE DEN NU!!