En andra chans

En andra chans Köp filmen på CDON

Handling: För 13 år sedan reste en ung Jack Campbell till London och lovade sin flickvän Kate att han skulle komma tillbaka om ett år. Idag lever Jack det ljuva livet och har glömt allt om Kate. Men när Jack på julafton möter den mystiske Cash blir inget som förr. Morgonen efter vaknar Jack upp i en förortsvilla, hans Ferrari har blivit en familjebil, de exklusiva kläderna har bytts ut mot skogshuggarskjortor och han jobbar inte på Wall Street utan på svärfaderns däckfirma. Och bredvid honom i sängen ligger Kate.

År: 2000
Mary Beth Hurt
Amber Valletta
Francine York

Audrey T

Lite klyschig men helt okej småmysig film som passar en regnig söndag.

Pesole

En bra film, gillar skådespelaren, speciellt tjejen. Kommer aldrig ihåg vad hon heter, men är en väldigt duktig skådespelare. Dessutom är det Nicholas Cage

Noisome

Nicolas Cage bjuder på en härlig roll i den här filmen där han slits mellan sitt lyxiga liv och sitt lyckliga liv. Man kan både skratta och gråta om man vill!

En underhållande och fin film om att inse sina fel och brister. Fungerar att kolla på åtminstone en gång.

sara-H

den var väldigt bra & gullig, jag rekommenderar den !

nannysan

Klart en av världens bästa romantiska filmer,
tycker denna visar bra om att pengar inte övervinner kärleken..

Och sen är Nicholas Cage en otroligt bra skådespelare.. Säkerligen en av hans bästa filmer om jag får säga..

Sofia92

Cage och Leoni känns väl rätt okej i denna filmen, även om Cage ibland känns tämligen stel och man frågar sig om han inte skulle hållt sig till action-genren.
Handlingen imponerar inte heller precis, det kunde ha blivit en mysig och vacker rulle men nu är dialogerna oftast för sentimantala för min smak. Slutet kändes skumt, håller med Goliatbagge, vad hände med barnen?! Känns nästan sorgligt när det slutar som det gör med tanke på att familjekänslan som filmen så tydligt bygger på - är som bortblåst iom det slutet. En halvstark trea, underhållning för kvällen men det håller inte i längden.