Jagad av agenter

Jagad av agenter Köp filmen på CDON

Handling: Intriger och spänning under det kalla kriget som handlar om en omisstänksam Nobelprisvinnande novellförfattare som kommer till ceremonin i Stockholm. I sitt tal hänvisar författaren till en uppdiktad plan att kidnappa en av prisvinnarna, men hans skämt är närmare sanningen än han inser. Han finner snart att han blir indragen i en kommunistkomplott som involverar kidnappning och mord.

År: 1963
Jacqueline Beer
John Wengraf
Don Dubbins
Virginia Christine

Bättre än förväntat. Hade gärna sett lite fler svenska skådespelare. Det blir ju lite konstigt när en person säger sig vara svensk och sedan bryter på engelska.
Annars är det här en till en början händelsefattig historia som utvecklas till en spännande kriminalfilm. En stark 3:a.

Kul att den utspelas i Sthlm. Själva filmen är ok.

Elektrikern

Visst. Häftigt att den är inspelad i Stockholm men det finns många många fel i denna film! Bland annat finns inget vatten under Katarinahissen, inga svängdörrar in till Grand Hotell och inga Bostäder på Morten Trotzigs gränd. Sen har jag faktiskt för mig att de kör på höger sida i vissa delar av filmen, är inte säker. Men ett som är säkert är att vi hade Vänstertrafik 1962-1963.

Har åldrats betänkligt. Förväntade mig mer då jag såg den. Paul Newman är stabil som vanligt, men filmen är lite för tam och seg. Stockholmsvyerna är ett plus.

struwe

kul att den är inspelad i stockholm,speciellt scenen där han hoppar ner från katarinahissen ner i vattnet.haha skön film