Starter for Ten

Starter for Ten Köp filmen på CDON

Handling: 1985. Arbetarklasskillen Brian Jackson inleder sitt första år på Bristol University. Det blir en lång resa som förändrar hans liv och alla runt omkring honom.

Regissör: Tom Vaughan
Originaltitel: Starter for Ten
Alternativ titel:Starter for 10 (Alternativ stavning)
Ursprungsland: Storbritannien, USA
Catherine Tate
Ben Willbond
Simon Woods
Julian Hensey

James McAvoy imponerar än en gång. Han har varit riktigt bra i varje film jag sett honom i. Han och söta Rebecca Hall från The Prestige (2006) glänser i den här stundvis fåniga filmen och är riktigt fina tillsammans. Extremt förutsägbar intrig där Brian Jackson börjar skämmas för sina oambitiösa vänner och kulturkrocken är ett faktum. Mitt i allt detta strular han med två tjejer, och det är väldigt uppenbart vem tittaren "ska" fatta tycke för. Ofta händelselös film, dock med ett skönt soundtrack och några riktigt dråpliga scener. Starter for Ten erbjuder ingenting nytt och intelligensfaktorn är relativt låg, men lyckas ändå höja sig till en tvåa - en något svag sådan.
"Could you tell me what year it is?"
"1985."
"No, I ... I know what year it is, I just meant what year is the wine?"

Brita

Underhållande romantisk komedi i universitetsmiljö. Smått förutsägbar, men trevlig film.

andor

Halvrolig och halvdramatisk. Förutsägbar och lite gullig.

"Could you tell me what year it is?"
"1985."
"No, I ... I know what year it is, I just meant what year is the wine?"

eliiiin

Jag hade absolut inga förväntningar alls på denna filmen, eftersom jag inte hade hört talas om den, innan jag såg den. Jag tycker att den var helt okej, bättre än jag trodde, men inte mer än så. Det är ingen film jag vill se igen. Helt okej helt enkelt.