Hatchet

Hatchet Köp filmen på CDON
1,9

Handling: Det deformerade barnet Victor Crowley bor med sin far i ett hus vid träsket. En Halloweenafton kommer elaka ungar dit och sätter eld på huset. Victor Crowley går en fruktansvärd död till mötes, och legenden om pojken vid träsket är född. Men är han bara en legend?

Regissör: Adam Green

Joshua Leonard
Tony Todd
John Carl Buechler
Rileah Vanderbilt

Oj, så tokigt det kan bli. Trots en extremt blodig inledning med de enda skådespelarna i den här sorgliga ensemblen som faktiskt kan agera visar sig resten av filmen vara fullständigt skräp. Uselt skådespel i en ful film med en extremt ogenomtänkt och krystad plot. Om du ska undsätta två familjemedlemmar och måste göra detta med båt, nog sjutton hyr du en båt för att ta dig dit du vill i stället för att spara pengar och köpa biljett till en guidad rundtur?! Hatchet är precis lika korkad som de flesta andra rysare, och lånar dessutom grepp från en rad andra skräckfilmer, bland annat The Burning (1981), Fredagen den trettonde 3 (1982) och Motorsågsmassakern (1974). Långsökt och fjantig humor och en rollista där man lätt kan räkna ut vilka som stryker med och vilka som överlever. Faktum är att filmen slutade på ett så plötsligt och katastrofalt dåligt sätt att jag först var osäker på om filmen verkligen var slut eller bara hade hakat upp sig.
"Tell me this is part of the tour."
"Oh yeah, I sink my boat every night. It's hilarious."

Crocodile

Hatchet är blodig och jäkligt sjuk. Hatchet är typ lika bra som Wrong Turn och Wrong turn 2:Dead End men Hatchet är roligare. Hatchet är baserad på historien om Victor Crowley som har hänt på riktigt. Jag tror inte att filmen är 100% värklighetsbaserad. Hatchet är väldigt se värd.

Zitrioce

Never again. Uselt! Usch! Brutalt och överklivet på blod. Hela filmen känns så konstgjort och ingen äkta gnista fanns. Underhållande men inget att rekommendera för en kväll.

En rätt gedigen produktion som tyvärr är alldeles för ojämn för att göra mig nöjd. Det blir för larvigt och överdrivet. Jag förstår inte riktigt poängen med filmen då den verkligen kopierar ALLT som redan existerar i genren. Men visst gillar jag effekterna. Stark tvåa!

Ludwig06

En av de bästa skräckfilmerna man kan se om och om igen.

När jag såg den här rullen första gången som en rysare och förstod ganska tidigt att det här måste vara ett skämt,vilken dåre gör en sån här film?Men när min bror informerade mig ngn dag senare om att detta var en skräckkomedi,så fick det mig att tänka efter.Egentligen så har denna rulle en del kul scener,men håller inte alls för mkt...etta inte mer.

Crocodile

Precis som Sophie säger så slutade filmen väldigt plötsligt. Jag trodde också att den hade hakat upp sig först.
I övrigt var den okej, den var inte lika förutsägbar som jag trodde att den skulle vara.

"Tell me this is part of the tour."
"Oh yeah, I sink my boat every night. It's hilarious."

Hatchet II (2010)
Hatchet III (2013)