Ät mig!

Ät mig! Köp filmen på CDON
2,0

Handling: Den vackra Sylvia blir gravid med rikemanssonen José Louis vars mamma är fast besluten att skilja de älskande åt. Hon hyr därför underklädesmodellen och tjurfäktaren Raúl att förföra Sylvia och locka bort henne från sonen, men allt går inte enligt planerna...

Svart erotisk gourmetkomedi vars spanska titel ordagrant betyder "Skinka, skinka".

År: 1992
Javier Bardem
Jordi Mollà
Tomás Martín
Armando de Río

En 2+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: -

Detta är en film som man undrar när den ska komma igång samt vilken genre som bäst beskriver filmen. Framförallt det sistnämnda, men visst förstår man till sist efter att ha sett klart hela att det är en sorts svart jäkligt skruvad komedi. Inte direkt lysande, men man förstår varför kritiker gillar den.
Cruz är absolut bäst, bara 16 år gammal (!) *. Kul att se Bardem i tidig roll där han för västvärlden var okänd, innan Coen-filmen "No Country for Old Men".
Se den! Visst! Men gör det en gång! Det räcker. Mycket sex och röd het lite märklig dramatik. Detta hamnar inte i DVD-samlingen då. Filmen vill jag inte se om, men man kan det kanske med en filmvetare bredvid sej för att göra den, om möjligt, lite mer intressant.
PS. Jag kan dock delvis förstå att det finns en del som skulle tycka denna film vara helt sjuk och ge den en klar etta i betyg.

Trivia: * Penelope was 16 years old when this movie was made. / In Spanish, the word "jamon" not only means "ham" but also "a dish of a woman".