Contract, The

Contract, The Köp filmen på CDON
2,5

Handling: När Frank Cordell (Morgan Freeman) kommer flytande i älven, sammanfängslad med en döende polis, är det Ray Keene (John Cusack) som hjälper dem upp ur vattnet. Ray är ovetandes om att han just räddat livet på en lönnmördare som är på jakt från rättvisan. Det är först när han får uppdraget att föra Frank tillbaka till myndigheterna och är tvungen att avbryta campingturen med sonen, som han inser sitt första misstag. Frank Cordell ska ställas inför rätta för en rad brott. Cordell är känd för att alltid fullfölja sina uppdrag och låter aldrig målet slippa undan med livet i behåll och han tänker inte göra det denna gång heller. Hans mål är i livsfara och det är också Rays son som blir kidnappad. Nu gäller det att hitta Franks riktiga mål innan tiden rinner ut och kontraktet är fullgjort.

Regissör: Bruce Beresford
Thomas Lockyer
Ryan McCluskey
Sebastian Shaw
Bill Smitrovich

Snygg, intensiv och mycket spännande thriller. Jag för min del uppskattade scenerna i skogen då jag verkligen inte kunde slita mig. Bra skådespel av Morgan Freeman och John Cusack, ruggigt bra soundtrack och en riktigt intressant story. Låt gå för att det hela blev smått uttjatat och flummigt av och till, och början är helt klart bäst, men i regel gör The Contract ett positivt intryck på mig. Dock känns Franks karaktär störande obearbetad. Jag ger denna lyckade thriller en självklar trea.
"Oh, shit. There's nothing but classical music on this thing. I knew there was something wrong with that guy."

Evenstar_92

Vilade mellan en tvåa och trea.
Så den hamnade på en lite svag trea.
Jag vet inte varför, men jag tycker inte Morgan freeman funkar som "the bad guy", inte för att han gör något större fel men jag tycker definitivt inte han passar som rollen, tog de med honom i filmen för att få fler tittare...?
Filmen rör sig också lite halvsegt ändå, trodde det skulle vara lite mer action och spänning.
Men förutom det så var det en helt okej film, kanske inte vill se den igen men.

Milla86

Spännande thriller med mänskliga karaktärer. Morgan Freeman gör ingen besviken, varken oss tittare eller hans "uppdragsgivare".

På sätt och vis är det intressant att se duktiga lönnmördare utföra sina uppdrag, men det mest engagerande är när rollfigurerna hjälper varandra trots att de inte står på samma sida. Det ger hopp åt mänskligheten.

standard film me stort S.dock så va den väldigt tråkig och förutsebart fram till slutet vilket rädda filmen lite.en stark 2

Evenstar_92

Vilade mellan en tvåa och trea.
Så den hamnade på en lite svag trea.
Men förutom det så var det en helt okej film, kanske inte vill se den igen men.

En -3 som film, men en 3 takt av i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: Every Killer Meets His Equal. / The only thing standing between an assassin and his target is a father who must protect his son.

En överraskande spännande thriller som har kommit i skymundan, tyvärr. Inget mästerverk, men en bra film helt enkelt.
Freeman är mycket bra som vanligt. Cusack är här inte dålig han heller. I övrigt rätt medelmåttigt agerat. Snygg Dodds i lite mindre roll *.
Snygg mindre tvist på slutet. Denna film hamnar för 3 för 99:- i DVD-samlingen. Detta kan man se om några få gånger. Perfekt för en regnig söndagskväll som enkel förströelse utan att alltför mycket hjärnaktivitet måste aktiveras.

Trivia: * The nude figure climbing out of the river is not Megan Dodds. A body double was used.

Ingen vidare bra film, mest rörig och jobbig att hänga med i. Godkänt får räcka.

Bitta

Helt godkänd film. Morgan Freeman är som alltid suverän och John Cusack är lika trovärdig som han varit i de senaste typ 10 filmer han gjort. Handlingen är dock ganska tråkig och det känns som man sett filmen förut.