Pank och fågelfri

Pank och fågelfri Köp filmen på CDON

Handling: Här heter din guide Benjamin Syrsa och här bjuder han på två kortare långfilmer.

Först får du följa med den lilla cirkusbjörnen Bongo. Han är cirkusens största stjärna och kan jonglera, gå på lina och göra våghalsiga akrobatkonster som får publiken att tappa andan. Men innerst inne vill han leva ett liv i frihet, tillsammans med vilda björnar. Att klara sig på egen hand i naturen kan väl inte vara någon större konst för honom... Eller?

I nästa äventyr får du följa med Kalle, Musse och Långben som tar upp jakten på en riktigt elak jätte. Men vad har de egentligen för vapen? Ett par magiska bönor!? Se Disneys fantasifyllda version av den klassiska sagan "Jack och bönstjälken"!

År: 1947

Billy Gilbert
Anita Gordon
Edgar Bergen
Luana Patten

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Jag gillar denna gamla genuina Disney-stil med äkta färger och handgjorda bilder. Fin natur och en av berättelserna är en klassiker. Mysiga filmer.

3+ välgjorda filmer där ja tycker "Musse och bönsjälken" är snäppet bättre än "Bongo". Trevligt tecknade med en äkthet som inte alls finns i de nygjorda Disneyfilmerna. Trevliga storys som är småmysiga att se på trots att de vänder sig mer till barn.

Åååå vet att jag älskade den här filmen när jag va barn, så den måste ju få en så stark 4:a det bara går.

En trevlig, bra och härlig Disney klassiker.

Venschla

Det är alltid kul med disneyklassiker.

Filmen är animerad