Osmak till tusen

Osmak till tusen Köp filmen på CDON
3,7

Handling: George Kellerman och hans fru är ett par från Ohio. De flyger till New York dit George ska på en jobbintervju. Resan går inte riktigt som paret hade tänkt sig. Allt som kan gå galet gör det, och lite därtill.

År: 1970
Sandy Dennis
Sandy Baron
Carlos Montalbán
Thalmus Rasulala

Riktigt rolig komedi för det mesta, speciellt första halvan skrattar man nästan oavbrutet. Har flera roliga skämt och Jack Lemmon är verkligen underbar i huvudrollen. När han biter av sin tand är en av höjdpunkterna. Svag fyra.

Mer en tragedi än komedi kan jag tänka. Blev mest stressad och förbannad när jag såg den egentligen. Vet inte om man behöver vara lite mer sadistisk lagd för att kunna roas av den kanske.
Frun kändes dessutom för accepterande, hade jag varit hon hade jag stuckit hem istället för att bara hänga på.
Hur som helst så var filmen ändå välskriven och bra spelad.

Jack Lemmon är riktigt bra i den här komedin som levererar blixtsnabba repliker och ett högt tempo från början till slut. Sandy Dennis kompletterar Lemmon på ett bra sätt. En sevärd och bortglömd komedi.

Out of Towners (1999)